Rabu, 11 Mei 2011

Berita Harian: Mutakhir

Berita Harian: Mutakhir


PAS disyor sertai UMNO demi kebaikan bangsa, negara

Posted: 11 May 2011 03:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]KUALA LUMPUR: Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan mencadangkan PAS menyertai Barisan Nasional (BN untuk kebaikan bangsa Melayu dan rakyat negara ini secara menyeluruh.

Polis mahu minta FIFA bantu kes tentukan keputusan perlawanan

Posted: 11 May 2011 02:59 AM PDT

Mutakhir

SHAH ALAM: Polis mahu meminta bantuan perisikan Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) berhubung dakwaan wujud rangkaian sindiket antarabangsa dalam menentukan keputusan perlawanan bola sepak yang turut membabitkan rakyat Malaysia.

Pengarah Jabatan Siastan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Mohd Zinin berkata, ia penting dilakukan bagi membolehkan polis menganalisis dan melancarkan operasi tertentu berhubung dakwaan terbabit.

"Kita mahu pasukan siasatan FIFA memberi maklumat risikan berhubung dakwaan rangkaian menetukan perlawanan beroperasi di Malaysia," katanya kepada pemberita di sini hari ini. Dilaporkan ketua keselamatan FIFA, Chris Eaton akan mengetuai pasukan siasatan ke Malaysia sebagai sebahagian siasatan berhubung dakwaan lebih 300 perlawanan di tiga buah benua dipengaruhi sindiket mengatur perlawanan.

Mohd Bakri berkata, polis akan menangani isu berkenaan kerana "kita tidak mahu memberi gambaran bahawa Malaysia merestui aktiviti demikian".

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar pula berkata, pasukan khas sedia bekerjasama dengan pasukan siasatan FIFA yang menyiasat dakwaan wujud rangkaian mengatur perlawanan yang turut melibatkan rakyat Malaysia.

Dalam perkembangan lain, Mohd Bakri berkata, polis meminta bantuan kedutaan Malaysia di Filipina untuk memantau kes seorang ahli perniagaan Malaysia yang dilaporkan diculik oleh kumpulan bersenjata di selatan Filipina.
Laporan media menyebut Nasaruddin Bensaidin, 38, ditahan oleh kira-kira 10 orang bersenjata Sabtu lalu di pulau Jolo, 1,000 kilometer dari selatan Manila.

"Kita berkerjasama dengan Interpol dan Asianapol berhubung kes ini dari semua aspek," katanya. - BERNAMA


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan