Selasa, 24 Mei 2011

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Hanya satu kes simbah asid

Posted:

Hanya satu kes simbah asid

Hanya satu kes simbah asid

Oleh ROZIANAH RISMAN
pengarangutusan@utusan.com

PETALING JAYA 24 Mei - Polis Selangor menerima banyak laporan berhubung kejadian simbah asid bagaimanapun hanya satu insiden yang dilaporkan benar-benar berlaku di negeri itu.

Ketua Polis Negeri, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, kejadian dilaporkan itu hanya melibatkan mangsa yang disimbah menggunakan cecair pencuci.

Difahamkan kejadian tersebut berlaku di Ampang pada Mac lalu.

"Cecair itu tidak memberi kesan kecederaan kepada mangsa. Buat masa ini tiada kejadian terbaru dilaporkan," katanya ketika ditemui pada majlis dialog bersama penduduk Bandar Puteri, Puchong, di sini hari ini.

Sementara itu, pada majlis tersebut beliau menekankan kepentingan komuniti kepolisan di dalam menangani aktiviti jenayah dan semangat kejiranan dalam mewujudkan masyarakat yang selamat.

"Kejayaan polis di dalam membanteras kegiatan jenayah banyak dibantu oleh masyarakat yang cepat bertindak melaporkan sebarang kejadian jenayah.

"Mereka turut menunjukkan sikap sebuah komuniti yang matang dimana mereka saling mengenali antara satu sama lain," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pemuda maut, kereta dirempuh lori

Posted:

Pemuda maut, kereta dirempuh lori

Pemuda maut, kereta dirempuh lori

Oleh ROZIANAH RISMAN
pengarang@utusan.com.my


Orang ramai melihat keadaan lori dan sebuah kereta yang terlibat dalam kemalangan maut di Lebuh Raya Persekutuan, Petaling Jaya, semalam.


PETALING JAYA 24 Mei - Seorang pemuda maut setelah kereta dipandunya tiba-tiba dirempuh dari belakang oleh sebuah lori yang kerosakan brek sebelum diseret sejauh kira-kira 150 meter di Jalan Kewajipan, di Lebuh Raya Persekutuan, di sini hari ini.

Kejadian kira-kira pukul 10 pagi itu berlaku ketika kereta mangsa, Sabaruddin Junus, 34, jenis Proton Saga sedang bergerak perlahan menghala ke Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah (LTSAAS).

Lori yang dipandu laju, kemudian merempuh belakang kereta mangsa sebelum diseret hingga ke tepi jalan.

Berikutan rempuhan kuat itu, Sabaruddin yang berasal dari Sabah meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di seluruh anggota badan.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar berkata, kemalangan itu turut melibatkan tiga kenderaan lain di hadapan kereta mangsa.

Katanya, pemandu kesemua kenderaan itu dan lori terbabit berusia 20-an hanya mengalami kecederaan ringan.

"Mayat mangsa dihantar ke Hospital Serdang untuk tindakan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1), Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan