Selasa, 24 Mei 2011

Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


210 pasukan terpaksa ditolak

Posted:

210 pasukan terpaksa ditolak

210 pasukan terpaksa ditolak

Oleh SUHANA VERU dan JUNHAIRI ALYASA


AHMAD SHABERY meninjau Kompleks Futsal 1Malaysia, Presint 18, Putrajaya semalam.


KUALA LUMPUR - Hasrat 210 pasukan yang ingin menyertai kejohanan Rentap Futsal Putrajaya 2 Kosmo! 2011 pada 26 hingga 29 Mei ini tidak kesampaian kerana penyertaan mereka terpaksa ditolak.

Sehubungan itu, akhbar Kosmo! sebagai penganjur bersama kejohanan itu ingin memohon maaf kerana terpaksa menolak permohonan mereka khususnya bagi kategori Larut Malam dan Terbuka Lelaki.

Tindakan tersebut tidak dapat dielakkan ekoran jumlah penyertaan telah melebihi kuota ditetapkan.

Pengarang Sukan Kosmo!, Asan Ahmad berkata, pihaknya terpaksa berbuat demikian kerana penyertaan sebahagian pasukan tersebut diterima pada saat akhir.

Beliau mencadangkan mereka yang ingin terus beraksi supaya berpindah ke kategori Rentap Superstar yang bukan sahaja menyediakan hadiah yang lumayan malah jangka masa permainan lebih panjang tetapi tamat dalam sehari sahaja.

"Namun sekiranya ada pasukan tidak dapat menyertai kategori tersebut, kami terpaksa melakukan penyingkiran walaupun peserta-peserta terbabit telah membayar yuran penyertaan sebanyak RM90," katanya di sini semalam.

Yuran yang telah dibayar akan dipulangkan oleh pihak urus setia kejohanan.

Kategori Rentap Superstar menawarkan hadiah keseluruhan bernilai RM80,000 dan terbuka kepada semua pengurus pasukan yang telah mendaftar serta membuat pembayaran bagi kategori Terbuka Lelaki dan Larut Malam.

Perlawanan untuk Rentap Superstar akan bermula pada hari Khamis 26 Mei bermula pukul 9 pagi hingga 10 malam.

Perlawanan akhir kategori itu akan berlangsung pada pukul 1 pagi hari Ahad 29 Mei iaitu sejam sebelum aksi final Liga Juara-Juara Eropah di antara Manchester United dengan Barcelona.

Menurut Asan, pasukan yang ingin berpindah menyertai kategori Rentap Superstar tidak akan dikenakan sebarang bayaran tambahan.

Pasukan yang berminat boleh menghubungi Kosmo! di talian 03-9221 9634. Pemindahan ke kategori Rentap Superstar perlu dibuat sebelum pukul 3 petang hari ini.

Sementara itu di PUTRAJAYA, Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek turut melawat Kompleks Futsal Putrajaya di Presint 18, tempat berlangsungnya kejohanan Rentap Futsal Putrajaya 2 Kosmo! 2011.

Beliau mengambil kesempatan melawat tapak tersebut ketika mengadakan lawatan ke tapak-tapak program Hari Belia Negara 2011 bersama media di sini semalam.

"Saya rasa puas hati dengan persiapan yang sedang dijalankan untuk menjayakan sambutan mega untuk belia seluruh negara yang bermula 27 hingga 29 Mei nanti," ujarnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Durian Malaysia ke China

Posted:

Durian Malaysia ke China

Durian Malaysia ke China


NOH (kiri) bersama Duta Besar China ke Malaysia, Chai Xi (dua dari kanan) memegang buah durian tempatan di Wisma Tani, Putrajaya baru-baru ini.


PETALING JAYA - Malaysia mendapat kebenaran secara rasmi dari negara China untuk mengeksport buah durian tempatan ke negara itu mulai Julai ini.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar berkata, kerajaan sejak bertahun lamanya berusaha untuk membawa durian Malaysia menembusi pasaran China namun tidak berjaya sehinggalah usaha Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membuahkan hasil.

"Perdana Menteri mencadangkan ketika lawatan ke China supaya dibawa durian dari negara itu untuk dirasai oleh pegawai tertinggi kerajaan China termasuk Perdana Menteri, Wen Jiabao.

"Mereka begitu berminat dan tertarik selepas merasa durian kita dan kita mendapat surat rasmi daripada kerajaan China pada 11 Mei lepas," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan hadiah kepada pemenang kuiz program televisyen 'Agro Xplorasi' di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

PM ceriakan mangsa tanah runtuh

Posted:

PM ceriakan mangsa tanah runtuh

PM ceriakan mangsa tanah runtuh


NAJIB dan Rosmah mendengar Mohd. Alauddin Sofri menceritakan mengenai kejadian tanah runtuh di Hospital Ampang semalam.


AMPANG - Kunjungan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor ke Hospital Ampang semalam ternyata membawa keceriaan kepada mangsa tragedi tanah runtuh Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa, Hulu Langat.

Mereka berada di hospital kira-kira 45 minit untuk bertanya khabar dan melihat keadaan mangsa-mangsa berkenaan.

Najib dan isteri yang tiba kira-kira pukul 1 petang disambut oleh Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, Timbalannya, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin dan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Turut mengiringi ialah anak-anak Najib dan Rosmah iaitu Nor Ashman, 19, dan Nooryana Najwa, 22, serta rombongan Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti), Badan Amal dan Kasih Selangor (Kasih) serta Skuad Sayang Pergerakan Wanita UMNO.

Kehadiran Najib dan rombongan ke Wad 5D itu disambut dengan senyuman oleh mangsa-mangsa dan anggota keluarga mereka terutamanya Mohd. Aizat Khusairi Abdul Halim, 13, yang begitu teruja dengan kehadiran pemimpin nombor satu negara itu.

Najib sempat bertanya cita-cita Mohd. Aizat Khusairi yang tidak henti-henti tersenyum kerana kedatangan Najib itu ibarat impian menjadi kenyataan remaja itu.

"Saya nak jadi askar, terima kasih (Datuk Seri) salam 1Malaysia," katanya yang sudah sekian lama mengimpikan pertemuan dengan Perdana Menteri.

Najib dan isteri turut melawat mangsa yang kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital itu iaitu Zulkhairi Aminuddin, 12, Mohd. Izzudin Abdullah @ Ibrahim, 29, dan Md. Izwan Zakaria, 32.

Dalam kejadian tahan runtuh pada pukul 2.15 petang Sabtu lalu, seramai 16 orang termasuk seorang warden rumah kebajikan itu terkorban manakala 37 orang lagi terselamat.

Ketika kejadian, semua penghuni dan penjaga rumah kebajikan itu sedang mengadakan latihan nasyid bagi persiapan akhir majlis sumbangan yang dijadual berlangsung pada pukul 5 petang hari yang sama.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan