Ahad, 15 Mei 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Lelaki terbunuh dalam pergaduhan

Posted: 15 May 2011 04:51 AM PDT

SIBU: Seorang lelaki yang cuba mendamaikan pertengkaran antara dua rakan yang lain berkesudahan dengan dia dikatakan membunuh salah seorang daripada mereka dan mencederakan seorang lagi.

Kejadian berlaku di lobi sebuah hotel di sini kira-kira 11.45 malam tadi apabila kedua-dua mangsa dikatakan menyerang lelaki berkenaan.


Mangsa yang terbunuh dikenali sebagai Ramson Hassan, 39, dari Jalan Nanas.

Ketua Polis Daerah Sibu, ACP Shafie Ismail berkata suspek telah menyerah diri kepada polis pada pukul 4.30 pagi tadi dan ditahan reman selama seminggu.


Beliau berkata sebelum kejadian, si mati dan rakannya yang cedera itu yang dikenali sebagai Soon Hock Hoe, 38, sedang minum bersama 10 yang lain di ruang rehat hotel.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Dua suspek kes kematian penganggur ditahan

Posted: 15 May 2011 04:04 AM PDT

KUALA TERENGGANU: Polis menahan dua suspek yang dipercayai terlibat dalam kes memukul seorang penganggur hingga mati kerana dipercayai mencuri besi di Kampung Sungai Ular, Kuala Berang Khamis lalu.

Suspek pertama merupakan seorang pemandu lori yang berumur 27 tahun ditahan di sebuah warung di Bukit Ajil, Kuala Berang kira-kira jam 4.50 petang semalam, manakala seorang lagi suspek yang bekerja sebagai buruh berusia 21 tahun ditahan 10.00 pagi tadi di rumahnya di Kampung Tajin, Kuala Berang.


Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Negeri, ACP K. Manoharan berkata dengan tertangkapnya dua suspek itu polis percaya dapat menyelesaikan kes bunuh tersebut.

"Melalui siasatan yang dilakukan, kita telah mengenal pasti beberapa lagi suspek yang terlibat dan akan melakukan beberapa lagi tangkapan," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini hari ini.


Menurut Manoharan, kes itu disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan