Sabtu, 14 Mei 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Seksa hingga mati

Posted: 13 May 2011 01:38 PM PDT

JELEBU: Kejam. Begitu yang berlaku terhadap seorang mangsa bunuh apabila dipercayai diseksa sebelum nyawanya dicabut oleh dua 'penjenayah setan' di sebuah rumah kedai di Simpang Durian, dekat sini, kelmarin.

Difahamkan, siasatan awal polis mendapati mangsa, Christy Erny, 20, yang bakal melangsungkan perkahwinan bulan depan diseksa dengan kejam apabila kepalanya dihentak ke dinding, diterajang serta dipijak bertubi-tubi hingga menghembuskan nafas terakhir.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Hamdan Majid mengesahkan mengenai perilaku dua penjenayah itu apabila suspek turut melakukan perbuatan sama kepada ibu si mati dikenali sebagai Sumirnah, 39.

Bagaimanapun, keadaan Sumirnah kini dilaporkan stabil dan masih dirawat di Hospital Tuanku Najihah, Kuala Pilah.


Beliau berkata, siasatan awal mendapati suspek yang tidak bersenjata dipercayai pergi ke premis dua tingkat itu untuk membunuh kerana kedua-dua mangsa langsung tidak melawan dan menyedari mereka diserang.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kekasih malang

Posted: 13 May 2011 01:37 PM PDT

SERI ALAM: Seorang lelaki hanya mampu merayu sambil tangan dan kakinya diikat, ketika teman wanitanya yang juga seorang ibu tunggal beranak satu dirogol bergilir-gilir dua penjenayah bersenjatakan pisau di sebuah rumah kosong di Telok Jawa di sini, pada jam 2.25 pagi, Isnin lalu.

Terdahulu mangsa berusia 26 tahun memandu kereta bersama teman wanitanya berusia 24 tahun berhenti di persimpangan lampu isyarat di kawasan berhampiran, sebelum didatangi dua suspek yang menunggang motosikal sambil mengacukan pisau ke arah mereka.

Seorang daripada suspek turun dari motosikal dan mengugut akan mencederakan pasangan itu sebelum mangsa diarahkan memandu kereta ke sebuah rumah kosong, manakala seorang lagi penjenayah mengekori dari belakang dengan menunggang motosikalnya.

Difahamkan, ketika tiba di rumah kosong itu, tangan dan kaki mangsa diikat dan dua penjenayah berkenaan kemudian merogol teman wanitanya.


Lelaki terbabit dikatakan hanya mampu melihat dan mendengar tangisan teman wanitanya meminta tolong, sebelum mereka berdua ditinggalkan di rumah itu.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan