Rabu, 29 Februari 2012

Harian Metro: BeritaUtama

Harian Metro: BeritaUtama


Tampal mulut bayi

Posted: 28 Feb 2012 03:02 PM PST

JOHOR BAHRU: Marah kepada majikan, dua pengasuh sebuah pusat asuhan di Taman Kota Masai, dekat sini, bertindak kejam menampal pita pelekat pada mulut bayi jagaan mereka manakala tubuh pula dililit ketat dengan kain bedung.

Tidak cukup dengan itu, dua pengasuh terbabit turut membuat rakaman video gambar tujuh bayi di bawah jagaan mereka itu sebelum rakaman berkenaan diedarkan kepada umum.

Berikutan perbuatan khianat dua wanita berusia 20 dan 22 tahun itu, pemilik pusat asuhan berkenaan, Shaherah Abd Malik berdepan pelbagai masalah untuk menjelaskan apa sebenarnya berlaku kepada pelbagai pihak yang memandang serong terhadapnya.

"Ini perbuatan khianat. Hakikatnya, saya dan pengasuh lain tidak pernah mengabaikan kebajikan bayi serta kanak-kanak yang dihantar ke pusat asuhan kami.


"Dua bekas pekerja saya itu sengaja berbuat demikian bagi merosakkan nama baik dan perniagaan saya," katanya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.



Bedilan tunggu anak

Posted: 28 Feb 2012 03:02 PM PST

PETALING JAYA: "Saya tidak menyangka kereta yang dilihat dua kali terbabit kemalangan dalam tempoh 10 minit itu disebabkan pemandunya cedera parah terkena tembakan dan dia berusaha mendapatkan bantuan sebelum kenderaan itu tersadai di depan sebuah rumah," kata saksi terawal tiba di tempat kejadian kes tembak di Jalan Gasing, Seksyen 9, di sini, semalam.

Saksi yang hanya mahu dikenali sebagai Albert, 38, berkata, dia sedang dalam perjalanan menghantar anaknya ke Sekolah Kebangsaan (SK) La Salle di Jalan Gasing apabila ternampak sebuah kereta melanggar tiang lampu.

"Mulanya saya berniat untuk berhenti dan membantu, tetapi terbantut apabila dia tiba-tiba mengundurkan keretanya dan bergerak seperti biasa.

"Saya fikir mungkin pemandu terbabit tidak cedera dan mungkin dia menuju ke balai polis untuk membuat laporan kemalangan," katanya ketika ditemui.


Menurut Albert, selepas menghantar anaknya di sekolah, dia yang bekerja sebagai mekanik kemudian menggunakan laluan Jalan Templer, Seksyen 6, di sini, untuk kembali ke tempat kerja.

VIDEO:

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan