Selasa, 8 Mac 2011

Kosmo Online

Kosmo Online


15 pasukan hoki bawah-16 buru Piala MSN

Posted:

15 pasukan hoki bawah-16 buru Piala MSN

15 pasukan hoki bawah-16 buru Piala MSN

08/03/2011 8:37pm

KUALA LUMPUR – Sebanyak 15 pasukan akan berentap untuk merebut piala Majlis Sukan Negara (MSN) dalam kejohanan hoki bawah-16 tahun yang akan diadakan di dua venue di Lembah Klang dari Jumaat ini hingga 20 Mac.

Timbalan Presiden Persekutuan Hoki Malaysia (MHF), Nur Azmi Ahmad berkata, pertandingan itu akan berlangsung di Stadium Hoki Kuala Lumpur di Lembah Pantai dan Stadium Kementerian Pelajaran di Jalan Duta.

"Sebanyak 13 pasukan negeri kecuali Sarawak akan menyertai kejohanan ini bersama-sama Polis Diraja Malaysia. Turut serta ialah Singapura, manakala Angkatan Tentera Malaysia tidak bertanding kali ini," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Nur Azmi berkata, pasukan yang bertanding akan dibahagikan kepada dua kumpulan dan pada akhir pusingan awal, dua pasukan teratas setiap pasukan akan bermain dalam perlawanan separuh akhir secara bersilang.

Kumpulan A terdiri juara bertahan Kuala Lumpur, Selangor, Johor, Melaka, Pahang, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Sabah.

"Sementara Perak, Negeri Sembilan, Kedah, Kelantan, Perlis, Pulau Pinang, Terengganu dan Singapura dalam Kumpulan B," katanya. – Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pemuda ditemui mati dipercayai terjatuh

Posted:

Pemuda ditemui mati dipercayai terjatuh

Pemuda ditemui mati dipercayai terjatuh

08/03/2011 6:19pm

KUALA TERENGGANU – Seorang lelaki ditemui mati di kawasan tempat letak kereta bangunan Wisma Persekutuan di sini hari ini dipercayai akibat terjatuh dari tingkat enam bangunan tersebut.

Kejadian yang berlaku kira-kira pukul 2.15 petang tadi menggemparkan orang ramai yang datang berurusan di bangunan kerajaan itu setelah terdengar bunyi kuat dari tempat kejadian.

Seorang saksi, Mohd Azrul Aliff Mohamad 28, berkata, beliau dan rakannya ketika itu berada di kawasan tempat letak motosikal apabila ternampak mangsa seolah-olah terbang sebelum terjatuh di kawasan tempat letak kereta di situ.

"Semasa saya hampiri, mangsa telahpun meninggal dunia akibat kecederaan parah di bahagian badan dan kepala," katanya ketika ditemui pemberita di tempat kejadian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, ACP Zamri Shamsuddin ketika dihubungi berkata, mangsa dikenali sebagai Padrul Mohamad 28, berasal dari Felda Jerangau Barat, Hulu Terengganu.

Katanya, jenazah lelaki itu dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk bedah siasat dan polis mengklasifikasikan kejadian sebagai kes mati mengejut. – Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kes bunuh pekerja: Tujuh lelaki ditahan

Posted:

Kes bunuh pekerja: Tujuh lelaki ditahan

Kes bunuh pekerja: Tujuh lelaki ditahan

08/03/2011 6:12pm

KUALA LUMPUR – Tujuh lelaki ditahan bagi membantu siasatan kes seorang pekerja stor besi buruk ditikam dan dipukul sehingga mati di sebuah pusat beli-belah terkenal di bandar raya ini Ahad lepas.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Zulkifli Abdullah berkata, kesemua mereka berumur dalam lingkungan 20 tahun dan ditahan di pelbagai lokasi di bandar raya ini termasuk di hotel murah.

"Kesemua mereka ditahan secara berperingkat-peringkat sejak kes itu dilaporkan sehingga semalam.

"Saya berpuas hati dengan siasatan yang dilakukan dan kami percaya dengan tangkapan ini kes ini dijangka selesai tidak lama lagi," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 6.30 pagi itu, Ahmad Shariff Akbar Shah, 25, yang bekerja dengan abang iparnya di sebuah stor besi buruk di Ampang ditikam dan dipukul hingga mati oleh sekumpulan lelaki.

Teman wanitanya pula, bekas guru tuisyen, 30, cedera di lengan kiri akibat dikelar dan kini dilapor kritikal. Dia kini dirawat di Unit Rawatan Rapi Hospital Kuala Lumpur. – Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan