Isnin, 7 Mac 2011

Kosmo Online

Kosmo Online


Sisa jadi baja kompos

Posted:

Sisa jadi baja kompos

Sisa jadi baja kompos

07/03/2011 4:54pm

SEREMBAN - Restoran, kedai makan dan pasar di sekitar bandar ini digalakkan membawa bahan buangan sisa makanan dan sayuran mereka ke Pusat Informasi Sungai Temiang di Jalan Tun Dr Ismail di sini untuk diproses dijadikan baja kompos.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Hal Ehwal Perladangan, Sumber Manusia, Alam Sekitar dan Pengaduan Awam negeri Datuk V.S. Mogan berkata langkah itu adalah salah satu usaha mengawal punca pencemaran Sungai Temiang.

"Pusat ini yang dikendalikan oleh Jabatan Pengairan dan Saliran negeri mempunyai mesin khas untuk memproses bahan buangan berkenaan untuk dijadikan baja kompos.

"Setakat ini kita mempunyai sebuah mesin khas yang boleh memproses 50 kilogram bahan buangan makanan dan sayuran," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pusat Informasi Sungai Temiang di sini hari ini. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Majlis fatwa teliti bahan mistik

Posted:

Majlis fatwa teliti bahan mistik

Majlis fatwa teliti bahan mistik

07/03/2011 4:53pm

KUALA TERENGGANU - Majlis Fatwa Negeri Terengganu (MFNT) akan memanggil penganjur pameran mistik yang dirancang untuk diadakan di sini April ini bagi membincangkan mengenai bahan pameran yang akan diperlihatkan kepada orang ramai.

Ahli Jawatankuasa MFNT Datuk Shaikh Harun Shaikh Ismail berkata beliau telah memaklumkan kepada Mufti negeri Terengganu untuk mengadakan perbincangan dengan penganjur berhubung pameran itu.

"Kita akan mengadakan perbincangan dengan penganjur pameran iaitu Dynasty Event Sdn Bhd Isnin ini bagi meneliti pengisian program yang akan diadakan itu," katanya. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Media Perak juara menembak

Posted:

[unable to retrieve full-text content]TAPAH - Pasukan media Perak yang diwakili Kelab Sukan dan Kebajikan Media Perak (KSKMP) menjadi naib juara kategori berpasukan acara "Jatuh Piring" pada pertandingan menembak anjuran Batalion 3 Rejimen Askar Wataniah (RAW) di lapang sasar Ibu Pejabat Polis Daerah Tapah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan