Isnin, 7 Mac 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Jelajah Metro di Alor Gajah

Posted: 07 Mar 2011 06:30 AM PST

TAKLIMAT...Kamarudin bersama kakitangan HM mengadakan perbincangan untuk penganjuran Jelajah HM 2011 hujung minggu ini.
TAKLIMAT...Kamarudin bersama kakitangan HM mengadakan perbincangan untuk penganjuran Jelajah HM 2011 hujung minggu ini.

ALOR GAJAH: Harian Metro (HM) sekali lagi bakal menemui pembaca se tianya melalui Jelajah Metro 2011 di Dataran Kris, di sini, pada Sabtu dan Ahad ini.

Program yang mendapat kerjasama Majlis Perbanda ran Alor Gajah (MPAG) itu diadakan sempena merai kan ulang tahun ke-20 HM dengan menyediakan pel bagai aktiviti menarik ke pada pembaca termasuk persembahan artis terkenal.

Yang Dipertua MPAG, Kamarudin Md Shah ber kata, pihaknya berbangga kerana dapat bersama bagi menganjurkan program berkenaan di daerah itu.

"Pengajuran aktiviti ini yang turut membabitkan persembahan artis oleh HM adalah hadiah kepada penduduk sekitar Alor Ga jah sempena ulang tahun kelapan MPAG penghu jung bulan depan.


"Kami mengalu-alukan kehadiran HM ke daerah ini," katanya ketika dite mui selepas mengadakan mesyuarat bagi membin cangkan penganjuran jela jah itu dengan kakitangan HM di MPAG, di sini, se malam.


Turut hadir, Setiausaha MPAG, Saleh Mohd Dom; Pengarah Pelesenan MPAG, Azizan Sulong; Penolong Pengarang Berita HM, Noor Azam Abd Aziz; Pe ngurus Projek HM, Abdul Kadir Hamza; Pengurusi Je lajah, Shamsaini Salim dan Ketua Biro Harian Metro Melaka/Negeri Sembilan, Mohd Nur Asnawi Daud.

Beliau berkata, pihaknya akan memberikan soko ngan penuh kepada HM bagi penganjuran itu dan berasa bertuah kerana Alor Gajah terpilih untuk siri jelajah kali ini.

Jelajah Metro menerus kan misinya untuk mene mui pembaca di daerag itu selepas Pantai Teluk Batik (Perak); Kota Tinggi (Jo hor) dan Pantai Batu Buruk (Kuala Terengganu).

Antara aktiviti menarik sempena jelajah itu terma suk persembahan artis, su kaneka dan Senaman Po co-Poco/Senamrobik.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiga warga emas maut

Posted: 07 Mar 2011 05:33 AM PST

TAWAU: Tiga warga emas termasuk seorang wanita maut dalam kemalangan membabitkan empat kenderaan iaitu tiga trak pikap dan sebuah bas ekspres di Sungai Nasib Kita, Jalan Tawau-Semporna, di sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang, mereka yang terbunuh dikenali sebagai Tee Ling Huat, 65, dan Ngu Heng Dat, 73, yang menaiki kenderaan jenis Toyota Hilux dan Ling Leh Ngik, 66, yang menaiki kenderaan berasingan tetapi daripada model sama.


Kejadian dipercayai berlaku apabila kenderaan dipandu Tee gagal dikawal lalu merempuh kenderaan dinaiki Ling sebelum sebuah lagi trak pikap jenis Isuzu D-Max gagal mengelak dan merempuh mereka.

Sebuah bas ekspres yang dalam perjalanan dari pekan ini ke Kota Kinabalu yang ketika itu mengekori sebuah kenderaan pikap itu gagal mengelak dan merempuh ketiga-tiga pikap berkenaan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan