Khamis, 17 Mac 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Susahnya hidup makan roti dan nasi Afrika

Posted: 17 Mar 2011 06:48 AM PDT

KUALA LUMPUR: "Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan Malaysia dan Biro Aduan Komuniti Pemuda Umno kerana bersusah payah untuk membebaskan saya. Buat masa ini saya mahu bertenang dahulu dan menghabiskan masa bersama keluarga.

"Pengalaman dalam penjara bersama tahanan lain akan saya kenang sampai bila-bila termasuk makan roti dan nasi Afrika. "Setiap hari saya menangis kerana memikirkan masa depan. Waktu itulah saya teringatkan keluarga di Malaysia terutama masakan ibu. "Saya rasa menyesal, serik dan tidak sanggup untuk menempuh keadaan sebegitu lagi," kata Nur Dhiya Ain Rosman, 20, yang menjadi mangsa sindiket penyeludupan dadah antarabangsa dan ditahan di Pusat Tahanan Ravensmead,Cape Town.


Menurutnya, keadaan menjadi lebih memilukan Ramadan kerana berjauhan daripada keluarga sedangkan dalam masa sama, dia masih keliru dengan nasib menimpanya kerana langsung tidak menyangka akan ditahan sebegitu lama di negara orang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Mangsa kedua jangkitan Adenovirus

Posted: 16 Mar 2011 11:47 PM PDT

KUALA LUMPUR: Seorang pelatih Pusat Latihan Polis (Pulapol), di sini, meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur, hari ini, akibat jangkitan Adenovirus, mangsa kedua yang meninggal dunia akibat serangan virus itu bulan ini.

Inspektor pelatih Mohd Redzuan Ishak, 26, yang menerima rawatan sejak seminggu lalu, meninggal dunia pada 4.20 pagi ini, demikian menurut polis dalam satu kenyataan menerusi Facebook.


Jenazah Allahyarham dibawa ke Bandar Sungai Buaya di Rawang pagi ini untuk dikebumikan.

Adenovirus mula dikesan menyerang Pulapol pada 4 Mac lalu.


Mangsa pertama, seorang konstabel pelatih lelaki berusia 21 tahun berasal dari Kuala Kangsar, meninggal dunia pada 9 Mac lalu.


Sehingga 8 pagi semalam, 34 pelatih dirawat di HKL dan enam di Hospital Sungai Buloh.- Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan