Selasa, 1 Mac 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Pelajar ke sekolah tidak pulang-pulang

Posted: 01 Mar 2011 12:11 AM PST

KUALA TERENGGANU: Seorang pelajar perempuan yang dihantar ibunya ke sekolah dua hari lalu tidak pulang ke rumahnya di Kampung Baru, Seberang Takir sehingga hari ini.

Junaidah Mahmod, 38, berkata beliau menghantar anak sulungnya itu Nur Aqilah Mohamad, pelajar Tingkatan Empat Sekolah Menengah Ibrahim Fikri pada pagi Ahad lalu untuk menghadiri Hari Sukan di sekolahnya.


"Pukul 1 tengah hahri, saya pergi sekolah nak ambil dia, tapi saya tunggu sampai 3 petang, dia tak muncul.

"Saya masuk sekolah tanya guru, tapi guru beritahu anak saya tak hadir ke sekolah," katanya.


Junaidah berkata, anaknya itu tidak mempunyai masalah keluarga dan tidak pernah meninggalkan rumah begitu lama.


Beliau merayu orang ramai yang menjumpai anaknya supaya menghubunginya.

Beliau sudah membuat laporan polis tentang kehilangan Nur Aqilah.-Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Lelaki didakwa pindahkan wang syarikat RM1.9 juta k dalam akaun

Posted: 01 Mar 2011 12:09 AM PST

KUALA LUMPUR: Bekas pengarah urusan sebuah syarikat pengiklanan mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen hari ini terhadap 31 pertuduhan menggunakan dokumen palsu memindahkan wang syarikat RM1.9 juta ke dalam akaun peribadinya.

Nurhan Manaf, 42, didakwa memindahkan wang itu yang berjumlah antara RM7,000 hingga RM242,000 di Dataran Maybank Jalan Maarof di sini antara 22 Januari hingga 13 Mei tahun lalu.


Dia didakwa menggunakan dokumen Permohonan Untuk Kiriman Wang untuk memindahkan wang itu dari akaun Syarikat DD Mediaconsult Sdn Bhd ke akaun miliknya yang mana dia mengetahui dokumen itu adalah palsu.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan denda jika sabit kesalahan.


Hakim Che Mohamad Zulkifly Jusoh membenarkan tertuduh diikat jamin RM30,000 dengan seorang penjamin dan mengarahkan pasport diserahkan kepada mahkamah dan menetapkan 1 April untuk sebutan kes.


Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya Nazir Amir dan S Lavainyamalar, manakala Nurhan diwakili peguam Soo Fen Hen.-Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan