Khamis, 12 April 2012

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Lebih tiga bayi sudah dijual

Posted:

Lebih tiga bayi sudah dijual

KUALA LUMPUR 12 April - Polis percaya lebih daripada tiga bayi sudah dijual susulan pembongkaran sindiket menjual bayi di sebuah restoran di Bukit Tinggi, Klang baru-baru ini.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin berkata, berdasarkan siasatan, sindiket yang didalangi seorang wanita warga Singapura itu mempunyai rangkaian di seluruh negara dan mula aktif sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

Kata beliau, berikutan itu, pihaknya percaya lebih daripada tiga bayi sudah dijual oleh sindiket tersebut yang sebahagian daripada ahlinya masih bebas.

"Hasil siasatan polis, kita juga sedang mengesan seorang wanita tempatan yang dipercayai terlibat dalam kegiatan ini dan dia masih bebas.

"Bagaimanapun, semua enam suspek yang ditahan kecuali wanita Singapura itu, bertindak sebagai orang tengah penjualan bayi," katanya ketika ditemui pemberita di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman hari ini.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Doktor menangis klinik diserbu

Posted:

Doktor menangis klinik diserbu

Oleh ZAINAL AZHAR MOHAMED
pengarang@utusan.com.my


Timbalan Pengarah Bahagian Penguat Kuasa Farmasi KKM,Mazlan Ismail menunjukkan pil psikotropik haram yang dirampas di sebuah klinik di Taman Danau Desa, Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 12 April - Seorang doktor lelaki menangis teresak-esak dan menggigil apabila klinik miliknya di Taman Danau Desa di sini, diserbu pihak berkuasa kerana dipercayai menjual pil psikotropik kepada penagih dadah hari ini.

Serbuan pukul 10.45 pagi itu dilakukan oleh sepasukan anggota dan pegawai Bahagian Penguat Kuasa Farmasi, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman.

Doktor berusia lingkungan 40-an yang mendapat pendidikan di dua universiti luar negara itu bagaimanapun bernasib baik apabila dia hanya diambil keterangan dan tidak ditahan.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan