Ahad, 29 April 2012

Berita Harian: MukaDepan

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Berita Harian: MukaDepan


BERSIH ganas

Posted: 29 Apr 2012 12:51 AM PDT

Komen Anda

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersial. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen

apek cakoi

these are the deeds of desperate people. For sure they cannot rule with a clear mind! Vote wise

jurea

Diharapkan PDRM ambil tindakan lebih tegas selepas ini.demi ketenteraman Negara kita.Berjuta lagi rakyat malaysia cintakan keamanan.ambil tindakan terhadap muka2 yg terpampang di kamera dan video inilah perosak Negara sebenar.

Oon Lay Wah

Saya perhatikan dengan senyap apa akan berlaku kerana saya tahu ada segolongan rakyat Malaysia yang kurang berdisiplin bermakna yang tidak akan mematuhi arahan untuk menjaga keselamatan awam, harta benda dll. Golongan ini akan cepat panas baran terutamanya bila sesuatu perhimpunan berbau politik . Lagi pun tingkahlaku golongan ini yang bertindak ganas dan menyebabkan kecederaan. Mujurlah tidak ada kes kematian berlaku. Sebagai guru Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan , saya amat malu dengan akhibat buruk dari perhimpunan Bersih 3.0 di Dataran Merdeka. Adakah kita galakkan generasi muda bertindak macam ini? Adakah tindakan mencemari nama pemimpin dan negara serta merosakkan harta-benda awam, mencabar polis , merusuh dan budaya mencaci orang lain, menghasut dan secara ini patut dicontohi oleh pelajar sekolah? Sekarang siapa akan bertanggungjawab. Panggil semua kembali untuk membaiki kerosakan, menanam kembali bunga dan menjenguk-jenguk sesiapa sahaja yang cedera di hospital atau di rumah. Tuntutan Bersih telah jelas. Tak payah dihangat-hangatkan lagi untuk menjadi alat dan agenda politik . Semua pihak perlu sedar akan perhimpunan sebesar ini jika tidak dikawal pasti akan mengakhibatkan perkara yang tidak diingini.

cosmoitik

malulah jd warga malaysia gara2 rusuhan bersih 3.0 ni..memang setiap kali politik anwar ni nak merusuh je ke? arahan mahkamah pun x bleh patuh ke? agak2 lah nak berhimpun pun jgn lah smpai semua harta bnda awam rosak dan seh
ingga sanggup mencederakan org..atas dasar apa tindakan penyokong melakukan apa
keganasan camtu..ni bukan bersih, ni kotor lah ..

eddy alid awang

Objektif penganjur perhimpunan "Bersih" yang didalangi oleh kumpulan pembangkang ini sebenarnya telah mendapat kepuasan dengan menggangu gugat keamanan negara dan vandalisma terhadap harta awam serta mengajar generasi muda dan kanak-kanak untuk menjadikan budaya samseng jalanan sebagai imej masa depan mereka dengan merosakkan imej negara sendiri di mata dunia selain menerapkan budaya primitif yang tidak mengenal dan menghormati undang-undang negara dengan mengamalkan "rules of the jungle" mereka tidak perlukan perlembagaan dan undang-undang yang ada sekarang.

Apa kah ini yang kita inginkan sebagai rakyat Malaysia yang cintakan keamaman dan keharmonian. Perlukah kita angkat kumpulan pembangkang ini untuk kita sokong dalam PRU-13 untuk menjadi pemimpin negara?
Sebagai rakyat malaysia jangan lah kita tertipu dengan muslihat ketua-ketua kumpulan parti pembangkang ini oleh itu JANGAN berikan undi kita kepada kumpulan pembangkang ini pada PRU-13 ini kerana mereka ini adalah penghianat rakyat sepertimana yang mereka lakukan semalam PEMIMPIN YANG MEMBAWA BUDAYA SAMSENG. Sekiranya mereka diberikan kuasa untuk memimpin negara maka hancurlah negara kita dan lepaslah peluang anak cucu kita untuk hidup aman dan harmoni sebagai mana yang pernah kita kecapi.
Ingatlah kalau kita cintakan keharmonian dan keamanan, pada PRU-13 ini jangan sekali-kali kita berikan undi kita kepada kumpulan parti-parti samseng ini kalau kita semua rakyat malaysia sayangkan masa depan anak cucu kita untuk menjadi orang yang cemerlang dan bukan sebagai samseng jalanan.

Orang Banjar

Tahniah...Ambiga dah boleh ketawa puas-puas sebab misi merosakkan imej negara dan polis tercapai...Tahniah juga pada para dungu yang ikut serta yang majoritinya org Melayu dan org muda sebab anda adalah juara untuk memperjuangkan perkara yang anda sendiri pun tak tau hujng pangkalnya.

Kalau negara musnah kelak dan orang Malaysia terutamanya orang Melayu berpecah-pecah, andalah yang akan dijulang sebagai wira kehancuran..

yus

kumpulan ni semua silap - silap dah makan duit BRIM , lepas tu anak pulak dapat pemberian kerajaan seratus.......dah dapat baru buat hal.......tak kenang budi. patutnya mereka ni semua di black list dlm penerimaan bantuan kerajaan...............

hanna

BERSIH YG SEMAK! konon nak wat tuntutan berkaitan pilihnraya..tapi bleh ka tercapai kalo just berdemo macam 2? buat huru hara..matlamat bersih 1.0 & 2.0 dah tercapai lom? harap berdemo n wat kacau ja lebih! habuk pn xdk.

alia

Sungguh memalukan..Itulah yang dapat diungkapkan tentang BERSIH...Huru-hara dibuatnya...Harta awam musnah...Bagus Ambiga,anda memang tidak layak jadi warganegara...Penyokong pula rata-rata Melayu,yang berkopiah plak tu....Layak sangat digelar SAMSENG JALANAN....Rakyat Malaysia mahukan keamanan bukannya KEGANASAN...Orang Islam dikudakan oleh orang Kafir sendiri..Tepuk dada tanyalah hati...Rakyat Malaysia sedang memerhati kelakuan anda & kuncu2 anda pada harini....Jangan bermimipi mahu bergelar Perdana Menteri....

inginkan keamanan

Penyokong Bersih dgn ketua dorg ni...wt semue bende xnk pikir panjang...rasenyer mereka semue ni tidak suke melihat Malaysia ni aman...buat sesuatu bende tanpa memikirkan nasib org lain...inilah die kalau asyik mementingkan diri sendiri..kalau mcm ni la sikap kamu semua...tidak gune nk membuat rusuhanhanya kerana memntingkan hak sendiri...

anak muda selepas merdeka

bodoh! hidup aman damai nak bt huru hara plak...sedarlah diri org melayu...mmg betul ckp Tun M yg melayu mudah sgt lupa diri...

Cfu

Mereka yg menyertai BERSIH 3.0 wajib bersihkan pemimpin mereka dahulu terutamanya Ambiga & DS Anuar.

Lam

Dah lah ANWAR! Ko bersihkan diri kau dulu. Dan jgn mlibatkan rakyat dgn modal murahan mcm ni.

melayu tulin

Tahniah org melayu yg menyertai BERSIH kerana berjaya menjadi org suruhan Ambiga dan PKR yang cekap dan terlatih untuk mencetuskan huru hara dalam negara!

kakikucing

cakap hendak buat perhimpunan aman.. yang sampai nak rosak kan harta benda awam buat apa.. kalau nak kan keadilan dalam pilihan raya tak perlu lah sampai nak buat kehancuran sebegini rupa.. macam mana la rakyat nak sokong pembangkang.. tau nk ajar buat kerosakan saja.. hmm.. MEMALUKAN

tis

BERSIH bukan nya ganas...GANAS bukan nya bersih dua ini sangat berbeza terlalu nampak perbezaan nya....bagus bikin... GANAS 3.0 bukan nya BERSIH 3.0

thang///

as salam... dah puas aku melihat perkara ini berulang,kata aman tapi akan berakhir dengan kekecohan juga. bagi aku seorang melayu terasa hina dikawal oleh bangsa asing yang mahukan kekecohan,dan bangsa aku sendiri yang yang akan menjahanamkan negaranya demi utuk memuaskan hatinya yang penuh dengan dendam. bagi meraka yang ditahan semalam panggil lah anuar dan kuncu-kuncunya untuk membela anda semua,kalau kita tidak suka dengan kerajaan sekarang kita boleh terjemahkan dalam pru 13 nanti,tidak perlu melakukan sedemkian rupa.aku malu dengan bangsaku sendiri, yang tidak hormat pada mereka yang menjaga keamanan negara. perlukan orang seperti ini diangkat sebagai perdana menteri. aku tidak sangup melihatnya, wahai manusia yang inginkan keamanan bangunlah, kita akan tunjukan kepada mereka bahawa kita akan menolak mereka habis habisan dalam pru 13 nanti.
amanlah malaysia, tanah tumpah darahku

ayurahayujai

apa nk jdi dgn org zaman kini.bukan ya org malaysia ni brsatu hti untuk memaju kn negara

Diela

Dah merusuh sepak polis terajang polis lepas no kalau rumah masuk pencuri, jgn la panggil polis panggil ambiga ke nuar ke pegi tolong. Nk kata bodoh cerdik tp otak letak dkt lutut huh

MUHAMMAD AZIZUL

Ini semua kerje bodoh yang boleh menjatoh kan imej negara, merosakkan harta benda awam, boleh membuatkan pelancong takot untuk datang melawat ke Malaysia kerana Malaysia kini sudah di anggap sebagai negara yang tidak lagi aman dan tenteram. Pihak berkuasa harus mengambil tindakan yang tegas kepada mereka mereka yang terlibat dalam rusuhan ini. WE HATE DEMOTRASY. PEACE MALAYSIA.

rayufisa mohd nor

terhasil sudah didikan yang teramat tinggi nilai jati diri anak melayu yang tertanam dihati masing2 untuk memusnahkan bangsa melayu sendiri fasil dari pendidik pembangkang.gunakanlah jalan yang terbaik penyelesaiaannya dalam menyelesaikan apa2 jua masaalah sekalipun.didikan islam tidak pernah menyeru kepada jalan kebinasaan jalan rasullullah adalah jalan kebaikan dan jalan kemakmuran.renungkanlah.

rayufisa mohd nor

terhasil sudah didikan yang teramat tinggi nilai jati diri anak melayu yang tertanam dihati masing2 untuk memusnahkan bangsa melayu sendiri fasil dari pendidik pembangkang.gunakanlah jalan yang terbaik penyelesaiaannya dalam menyelesaikan apa2 jua masaalah sekalipun.didikan islam tidak pernah menyeru kepada jalan kebinasaan jalan rasullullah adalah jalan kebaikan dan jalan kemakmuran.renungkanlah.

Khairul

Dataran merdeka jadi cam Tel Aviv..

zul

wahai pengkhianat negara ambiga dan anuar, sedarlah apakah anda bersetuju kalau anda berkuasa nanti ada rakyat yang melakukan demostrasi seperti bersih ............. ingat sajarah mungkin berulang

sang ewien

rakyat malaysia skrg ni tda mau aman damai sudah.dorang mau kacau bilau!

ahmad bukhari bin mat yusop

Salam kepada semua. Kejadian Huruhara yang ditimbulkan oleh penyokong BERSIH memang biadap, bodoh dan keji. Allah berikan kita akal untuk berfikir, hati untuk merasa dan lidah untuk berkata-kata. Jangan disebabkan oleh perasaan amarah yang membabi buta, ikut cakap, ikut rasa tanpa diperiksa negara akan binasa. Sungguh sedih atas tindakan biadap penyokong BERSIH. Hidup MALAYSIA (1Malaysia). Semoga Allah kekalkan kemakmuran dan keselamatan negara yang kita cintai.

Samsol

Demonstrasi sebegini hanya menyusahkan semua pihak dan masa depan negara sekiranya mereka dipilih. Jangan gadaikan masa depan dan maruah negara kerana hanya kepentingan individu lain. Bangkitlah dan buatlah pilihan bijak semua rakyat Malaysia dalam mengekalkan keamanan negara.

idris

Tahniah polis. Mereka hina kamu. Tapi lepas tu solat maghrib dan isya sama2 di masjid negara. Mana letak muka mereka. Siapakah yang lebih mulia? Ya Allah malunya mereka. Sibaju baru yang mereka panggil babi org beriman rupanya, bukan kafir, tak sehina yg mrk sangka.

mhr

Sy seorang brjiwa lembut,tp bila mlihat glgat bersih kononnya,tp hakikatnya kotor,mmg ia tndakan BODOH..patut lucut saje glran dato kpd ambiga & x lyk jd wrganegara kerana ia pngganas ketika ngara kearah wawasan 2020.

hairry

tak bertamadun,tak bermoral,inilah yg berlaku didalam negara ini,adakah bangsa ini yg d kenali sebagai rakyat malaysia yg patut kita banggakan,keamanan negara yg patut kita pertahankan,di majukan,diperkukuhkan musnah dlm sekelip mata.semangat pengganas inikah yang kita nk pamerkan pada generasi akan datang?hanya di sebabkan sebuah parti politik yg tidak tahu mana destinasinya?di manakah letaknya pertimbangan seorang pemimpin,yang hanya layak memimpin sebuah parti rusuhan!mereka inilah sebenarnya musuh negara!ibarat kumpulan militan abu sayyaf!penghasut,perosak,pengkhianat!!!!pihak kerajaan harus mengambil tindakan dan mengharamkan segala himpunan yg tak berasas dan tak berakal ini dgn segera!Allahuakbar!

Shah Reza

Kalau penyokong PR ganas apatah lagi Ketua PR, ketua segala keganasan. Saya berasa kasihan kepada Azri, Jurukemara Aljazeera beliau dipukul hanya kerana mahu selamatkan polis yang diserang ganas oleh penyokong-penyokong PR.

Buka mata wahai orang Melayu kita tidak mahu negara kita dipimpin dan disokong oleh penganas-penganas PR. Kelak hancurlah Agama dan Negara.

d

xperlu la merusuh....buat malu kaum melayu je...anwar yahudi n ambiga kena bertanggung jawab

Aku Seri Kandi

Mereka ini bukan memperjuangkan suara rakyat akan tetapi mereka memperjuangkan SUARA DIRI SENDIRI.
Tuhan kurniakan AKAL fikiran yang waras untuk berfikir tetapi AKAL tidak digunakan dengan sempurna.
Mereka umpama PENJAJAH di negeri sendiri.
KESULTANAN MELAYU masih tidak pupus dek zaman moden ini.
SULTAN MELAYU tetapan akan campur tangan suatu hari nanti dan diketika itu baru MEREKA tahu LANGIT itu Tinggi atau RENDAH.
Teknologi moden tetapi MEREKA masih KUNO!!!!

anjangaki

pihak berkuasa batalkan akta berhimpun dengan segera. Mereka ini pengkhianat negara. Perlu ditangkap, diseksa, dipenjara, disita harta benda, dilucut kerakyatan. Saya rakyat Malaysia pencinta keamanan. Pihak berkuasa perlu tegas jangan beri peluang selepas ini. Buat macam negara jiran mana ada samseng jalanan terus kena gam. Aman.

wanjeff

inilah akibatnya bila penganjur itu sendiri yg tak bersih...hati dan jiwa mereka tak bersih, fikiran mereka tak bersih...cuba utk membersihkan sesuatu yg smemangnya dah bersih. Wahai Dtk Seri Hadi, wahai Dtk Nik Aziz...inikah yg d ajar oleh Islam selama ini? menyusahkan sesama manusia memusnah hak-hak urg lain...!!!

ila

Hentikan agenda Ambiga berselindung disebalik NGO, kami mahu negara yang stabil untuk kelangsungan generasi yng akan datang,keamanan bukan mudah untuk dirasai semula apabila ianya telah dihancurkan, perpaduan yang telah diasaskan oleh pemimpin terdahulu yang mewakili 3 kaum terbesar jangan dipandang tidak sesuai lagi, jangan ketamakan kuasa menjahanamkan semua ini. Kini kita berkongsi satu negara, hendaklah kita hargai, jangan melampaui batas yang telah digariskan, jangan bemain api kelak terbakar diri. BUMI MALAYSIA TANAH TUMPAH DARAH KITA.

sahira

perlulah mereka berfikir dgn lebih baik dengan akal yg telah diberikan. negara sudah aman, jgnlah dicetuskan lg. kerajaan telah berikan yg terbaik buat rakyat, apa lg yg kurang. ada akal tidak mau guna, mau juga cetus huru-hara, tolonglah jgn rosakkan imej negara...saya sukakan keamanan..

marzunaidi mat noh

Kenapa pihak berwajib tidak mengambil tindakan pada Ambiga sedangkan terang-terang dia yang memulakan gerakan ini, tindakan harus diambil bawa dia kemuka pengadilan

MOHD RIFAIL

Saya tidak bersetuju dgn beseh. Kerana menhuru hara kn negara. Kita yang aman setosa harap perkara ini dpt di bendong oleh pihak berwajib.berseh menyusah kn semua rayat.

zaraki

inilah jika mahu sesuatu tanpa mengikut cara yg betul..amat memalukan dan boleh menjatuhkn maruah negara d mata dunia.penganjur perlu bertanggunjawab dgn kerakusan perusuh yg brtindak liar..mgkin inilah yg dimahukan pembangkang yg gilakan kuasa..sudah2 lah kami rakyat malaysia dh mnyampah dan meluat dgn karenan anda!!!!

MOHD SABRY B. BAHAROM

Kerajaan perlu mengambil tindakan tegas terhadap meraka yang telah mencetuskan huru-hara ini.Bukan saja memusnahkan harta benda awam malah telah mencemarkan nama baik Malaysia dimata dunia.Untuk dimasa hadapan elok jangan diluluskan sebarang perhimpunan untuk golongan ini. walaupun kita negara yang demokrasi namun kerajaan ada hak untuk menyekat segala perjumpaan atau perhimpunan yang boleh menghuru-harakan Negara dan morosakkan harta benda..

shid77

fikir sebelum btindak..jgn nak myusahkan hidup rakyat..kalau tak puas hati, kita tunggu pru13..bukannya wat sesuka hati..

geng polis

saya merasakan bahawa polis bertindak dengan profesional ,jangan politikkan tugas polis ,polis menjaga keamanan

andika abdullah

Salam 1malaysia,mengapa kita yg hidup aman mampu berbuat segalanya dalam mengecapi kemerdekaan harus menunjukkan pada negara luar ketidaksopanan rakyat malaysia-hanya utk memenuhi NALURI MEREKA yang BERKEPENTINGAN peribadi.pohonlah PETUNJUK dari Tuhan saudara2ku............

Aziz mohamad

Diharap pihak yang berkenaan tolong bincang kembali tentang kuasa polis ... Contoh kejadian semalam .... Setelah dipukul dihentM degan kon still x boleh bt ape hanya terima je .... Dan senyum ... JAdi renungkN apa yang patut polis bt pada masa itu

Ibnu Khaldun

Syukur Alhamdulillah tiada kehilangan jiwa yang berlaku peda perhimpunan BERSIH 3.Semua rakyat kita lebih matang berbanding dengan rakyat negara luar.Kalau kat luar saya percaya mesti ada kehilangan jiwa bila demontrasi sebegini

fuziah bt. mohd

Ya Allah kenapa rakyat Malaysia kini menjadi seperti orang hilang akal, cuba berfikir sebelum bertindak, saya berharap mereka akan sedar apa yang mereka buat.

tokjertih

semua orang gila yang ikut bersih

mazhar

Mungkinkah rakyat malaysia jenis ini sudah tidak mahu keamanan dan kesejasteraan lagi..sedarlah wahai insan,,pandang dan renungkanlah disebelah negara jiran dan negara yang terlibat dengan perpecahan ndan peperangan...mungkinkah anda seronok jika malaysia seperti itu,,

aku anak malaysia

hmm... Mencemarkan Malaysia yang rakyatnya kaya dengan budi bahasa. Yang menyertai mungkin berbangga kononnya berjuang demi negara, tak tau org luar yang semburu dgn negara kita bertepuk tangan gembira tgk Malaysia huru hara.... Ada akal kita gunakan.. Jangan jadi balaci orang yang menggunakan kita untuk mencapai agenda politik mereka...

TanakSabah

Saya selalu mengutuk apabila polis buat sekatan jalan semata-mata memberi laluan kepada YB. Apa lagi demo macam ni.. kalau sekatan jalan polis untuk bagi laluan YB menyusahkan saya, demo ini lagi menyusahkan... layan sama rata..YB pun manusia juga. Rakyat yang menjadikan mereka YB.. kepada YB, Polis dan para pendemo..jangan menyusahkan pengguna jalan raya.

Azmi

SAMSENG JALANAN...!!!

Apa lagi gelaran yang sesuai untuk mereka?
Tindakan kumpulan yang tidak pernah mengenal erti tamadun.

Apa perlunya Akta Perhimpunan Aman diwujudkan?
Untuk siapa akta tersebut ditujukan?

Batalkan akta tersebut.
Bagaikan 'kera mendapat bunga'.....

Jenis kera ini memang tidak pernah dan akan tahu menghargai erti tolak ansur. Mereka hanya tahu mencetuskan huru-hara demi sebuah perjuangan yang dapat memuaskan nafsu serakah pemimpin mereka.

PEMIMPIN YANG LEBIH MENYERLAHKAN KESAMSENGAN MEREKA......!!!

mk

Buat semua kita kita yang cintakan keamanan dan tidak ingin budaya dan perkara sebegini dari mengusai minda rakyat Malaysia maki kita perlulah memastikan yang makluk bernama Anwar Ibrahim serta penyokong penokongnya ditolak sepenuhnya pada PRU13 yang bakal menjelang tidak lama lagi.

Azmi

SAMSENG JALANAN...!!!

Apa lagi gelaran yang sesuai untuk mereka?
Tindakan kumpulan yang tidak pernah mengenal erti tamadun.

Apa perlunya Akta Perhimpunan Aman diwujudkan?
Untuk siapa akta tersebut ditujukan?

Batalkan akta tersebut.
Bagaikan 'kera mendapat bunga'.....

Jenis kera ini memang tidak pernah dan akan tahu menghargai erti tolak ansur. Mereka hanya tahu mencetuskan huru-hara demi sebuah perjuangan yang dapat memuaskan nafsu serakah pemimpin mereka.

PEMIMPIN YANG LEBIH MENYERLAHKAN KESAMSENGAN MEREKA......!!!

pencinta keamanan

kekurangan mejoriti undi menyebabkan berlakunya banyak demonstrasi jalanan kebelakangan ini.Jadikanlah pengajaran bagi pengundi-pengundi dan rakyat untuk PRU13 nti.

bustam

Apa hasilnya anda perolehi daripada merusuh. Baik pindah ke Israel.

annacomel

pasti pru kali ini pembangkang kalah teruk....pembangkang nak menang pilihan raya dan ingin juga memerintah negara... mereka lupa untuk memerintah mereka perlukan undian ..tindakkan mereka telah menyebabkan rakyat semakin membenci dan semakin ramai telah beralih arah.... di sebabkan PKR rakyat juga hilang rasa hormat terhadap pas...

MOHMAD YUSOF BIN MOHMAD

kerajan harus bertindak tegas kepada sasiapa juga yang menyebab penyetus kaganasan dan demontrasi jalanan yang boleh merosak nama negara dan harta orang awam

shukri

Saya sebagai rakyat Malaysia kecewa dengan sikap penganjur demonstrasi yang ganas yang langsung tidak mencerminkan hakikat sebenar isu yang diperjuangkan. Nampaknya pihak pembangkang dan penganjur bersih memang mengharapkan agar tiada lagi keamanan di Malaysia. Kesemua pemimpin bersih perlu ditolak didalam pilihanraya akan datang kerana gagal menhormati hak orang lain yang mahukan keamanan di negara ini. Fikirkanlah mengapakah mereka tidak membuat perhimpunan sedemikian di kawasan yang dibenarkan kerajaan seperti Stadium Merdeka, Stadium Bukit Jalil atau dinegeri-negeri yang dimenangi pakatan pembangkang seperti Pulau Pinang, Selangor atau Kelantan. Ini semua tidak lain dari mencari publisiti murahan bagi tujuan memenangi pilihanraya akan datang.Saya menyeru kepada semua rakyat Malaysia terutama orang Islam/Melayu supaya berfikir dengan mendalam dana memahami tujuan sebenar penganjuran ini iaitu supaya tiada lagi keamanan di Malaysia dan bersama-samalah menolak mereka dari memenangi pilihanraya akan datang. Terimakasih saya kepada pihak anggota keselamatan yang mengorbankan nyawa untuk memastikan keamanan rakyat Malaysia. Terima kasih Polis.

Mahani Hj. Mustapha

Amat tidak wajar rusuhan yang diadakan kerana Malaysia adalah sebuah negara yang dikenali sebagai negara yang bersih daripada sebarang kekacauan.Peliharalah keharmonian agar negara dan semua rakyat sejahtera di mata dunia serta mendapat rahmat daripada-Nya.

Melayu

Tahniah Ambiga & Anuar kerana menghuru harakan negara. Selepas mana lagi Penang @ JB. Jika Anuar pemimpin negara Malaysia adakah anda mahu BERSIH 4.0, 5.0, & seterusnya akan berlaku ? Adakah anda akan menggunakan kuasa Polis utk mengawalnya @ Ambiga yg mengawalnya ?

Luqman

Maka berjayalah misi ambiga dan pemimpin2 pembangkang yang menjadi kuda tunganggan si ambiga, esok buat lagi BERSIH 4, yang kerajaan asyik bertolak ansur, maka lambat laun negara huru hara, barulah nak bertegas, tak payah lah. Pelik orang macam ambiga pun di sokong mati-matian, ini mesti nak sangat sex bebas yang diperjuangkan oleh si ambiga.

odu

org malaysia kena sedar, mereka sedang dirasuk untuk menjadi seperti MESIR. Fikiran mereka dikaburi dengan matlamat untuk pilihanraya yang bersih tetapi sebenarnya ada agenda di sebaliknya untuk membolehkan individiu tertentu mencapai matlamat mereka! Ambiga dan Anwar Ibrahim sepatutnya dibuang negeri. Saya berdoa, semoga kedua mereka ini dilaknat Allah di hadapan rakyat malaysia atas kesusahan yg ditimbulkan kepada orang lain. Amin.

Zaidi

nakkan perubahan buat cara baik... ni macam bodoh merosakkan harta benda awam dan menyusahkan orang lain... harta benda awam = duit rakyat.. maknanya anda yang merosakkan harta benda awam tu pun sama bodohnya seperti orang yang makan rasuah...kecoh2 buat pelabur dan pelancong lari je...takde pelancong dan pelabur mana malaysia nak dpt duit? korang bagi? bodoh... otak letak kat mana? fikirlah guna otak bkn guna kepala lutut...

shahira

perhimpunan bersih ini amat memalukan negara minta pihak berkuasa megambil tindakan yang keras pada ahli yang terlibat..

Mohd Hadi Arif

Kerajaan perlu tegas. Masukkan penganjur dan juga pemimpin parti pembangkang yang terlibat ke dalam penjara. Kita tidak perlu orang orang sebegini dinegara kita.

YM Syed Abi Ghufran Syed Ahmad al-Idrus

Salam..dikatakan Islam tp adakah ini yg Islam ajarkan? Dikatakan BERSIH tp adakah dgn merosakkan suasana dan harta benda awam dinamakan BERSIH? Tangkap aje..masuk dlm lokap..hukuman bg mereka yg tak menghargai keamanan dan kesejahteraan!!!!

BIMBANG

Apa nak jadi kalau semua kaum di Malaysia berpecah belah?berundinglah cara baik,bukan cara perhimpunan begini...SAYANGILAH MALAYSIA YANG AMAN DAN DAMAI INI

Guru Sekolah

Saya sebagai rakyat Malaysia berasa dukacita kerana hak saya untuk menikmati keamanan di negara ini telah dicemari dengan keganasan.Kerajaan jangan leka dan memberi ruang kepada mereka yang tidak bertanggung jawab dan tidak bertamadun ini.

0 ulasan:

Catat Komen