Sabtu, 21 April 2012

Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Empat jam tercekik ikan puyu

Posted:

Empat jam tercekik ikan puyu

Empat jam tercekik ikan puyu

Oleh JULIA ISMAIL

ISMAIL menunjukkan bangkai ikan puyu yang melompat masuk ke dalam mulut cucunya di Machang, Kelantan semalam.


KOTA BHARU – Seorang budak lelaki berusia empat tahun terpaksa mengharungi detik-detik cemas apabila tercekik seekor ikan puyu selebar tiga sentimeter di rumah datuknya di Kampung Pulai Condong, Machang kelmarin.

Muhammad Akhif Danish Shamsuri terpaksa bertahan dalam kesakitan selama empat jam sebelum doktor di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) berjaya mengeluarkan ikan itu yang masih hidup dari dalam mulutnya.

Mangsa dipercayai cuba memegang ikan peliharaannya itu sebelum ia melompat ke dalam mulutnya.

Bapa mangsa, Shamsuri Shafie, 28, berkata, dia mendapat panggilan mengenai kejadian itu daripada adiknya sewaktu dalam perjalanan dari Kota Bharu ke Kuala Lumpur.

"Ikan puyu itu dikatakan tersangkut di dalam mulut anak saya dan hanya nampak ekor. Adik saya sempat memegang ekornya bagi mengelak ia terus masuk ke dalam kerongkong," ujarnya ketika ditemui di hospital itu semalam.

Menurut Shamsuri, adiknya bergegas membawa mangsa ke Hospital Machang sebelum dipindahkan ke HRPZ II.

"Ketika itu mulut anak saya sudah berdarah terkena duri ikan itu. Nasib baik masih ada ruang untuk anak saya bernafas," katanya.

Kata Shamsuri, doktor HRPZ II pada mulanya mahu melakukan pembedahan kecil pada bahagian halkum anaknya untuk mengeluarkan ikan tersebut.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Budak koma ditampar teman lelaki ibu

Posted:

Budak koma ditampar teman lelaki ibu

Budak koma ditampar teman lelaki ibu


MOHD. DANISH AIMAN (gambar kecil) koma akibat ditampar teman lelaki ibunya di sebuah rumah di Kuala Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU - Seorang kanak-kanak berusia dua tahun, Mohd. Danish Aiman Abdullah koma selepas dipercayai ditampar teman lelaki ibunya di Kampung Tualang, Manir di sini kelmarin.

Suspek berusia 31 tahun itu dikatakan berang dengan kerenah mangsa lalu menamparnya sehingga tidak sedarkan diri dan terpaksa dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 9 malam ketika mangsa dan ibunya yang merupakan bekas anggota tentera laut berusia 22 tahun berada di dalam bilik di rumah teman lelakinya.

Mereka tinggal di rumah suspek sejak tiga bulan lalu selepas wanita tersebut berselisih faham dengan suaminya dan kini dalam proses perceraian.

Rumah itu turut didiami beberapa ahli keluarga suspek, namun mereka tiada di rumah semasa kejadian.

Seorang ahli keluarga suspek yang enggan dikenali memberitahu, kejadian hanya disedari apabila ibu Mohd. Danish Aiman meminta bantuan adik perempuan suspek menghantar mangsa ke hospital.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Saya masih hidup - Bob Kuman

Posted:

Saya masih hidup - Bob Kuman

Saya masih hidup - Bob Kuman


BOB KUMAN menunjukkan bukti dia masih hidup ketika ditemui di rumahnya di Kota Damansara, Petaling Jaya semalam.


PETALING JAYA - Berita kematian pelakon dan pelawak, Bob Kuman yang tersiar di laman sosial dan Twitter semalam ternyata khabar angin yang disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd. Rawi, 41, ketika ditemui di rumahnya di Seksyen 11, Kota Damansara di sini semalam berasa sedih dan kesal dengan penyebaran berita tersebut.

"Saya sedih kerana perkara sebegini terjadi kepada saya.

"Kepada para peminat, jangan cepat percaya kepada khabar angin dan doakan saya agar cepat sembuh," katanya yang mempunyai berat badan 219 kilogram.

Dia kini masih bergantung kepada alat bantuan pernafasan kerana paru-parunya berair.

Sementara itu, pembantu perubatannya, Mohd. Farid Hamzah berkata, Bob dijangka pulih dalam tempoh sebulan lagi.

"Buat masa ini, dia tidak boleh mengambil makanan berkanji seperti nasi serta perlu minum banyak air.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan