Selasa, 17 April 2012

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Wanita niat baik maut ditikam

Posted:

Wanita niat baik maut ditikam

Oleh ALFIE CHESTER
utusansabah@utusan.com.my

TAWAU 17 April - Niat murni seorang wanita untuk meleraikan pergaduhan berakhir dengan tragedi apabila dia maut selepas ditikam di Kampung Tanjung Pukat, Tanjung Batu Laut di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Ibrahim Chin berkata, mangsa yang tidak dikenal pasti identitinya ditikam di dada dan meninggal dunia di Hospital Tawau.

"Sebelum kejadian, berlaku pergaduhan antara suspek yang berusia lingkungan 30-an dengan seorang lelaki berusia 22 tahun. Suspek kemudian dikatakan mengejar lelaki itu dengan membawa sebilah pisau.

"Mangsa yang menyaksikan kejadian itu kemudiannya cuba meleraikan pergaduhan itu tetapi tiba-tiba ditikam oleh suspek," katanya di sini hari ini.

Menurut Ibrahim, kes ini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Warga emas rugi RM100,000 akibat percaya 'batu delima sakti'

Posted:

Warga emas rugi RM100,000 akibat percaya 'batu delima sakti'


Koh Ah Tiam menunjukkan batu delima palsu pada sidang akhbar di Kuala Terengganu, semalam.


KUALA TERENGGANU 17 April - Orang ramai khususnya warga emas di negeri ini dinasihatkan agar tidak terpedaya dengan taktik pihak tertentu yang cuba mengaut keuntungan melalui kegiatan menjual batu delima 'sakti' yang dikatakan mampu menyembuhkan penyakit.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial negeri, Supritendan Koh Ah Tiam berkata, tahun lalu sahaja sebanyak 11 kes dikesan manakala sehingga April tahun ini, terdapat lima lagi kes dengan jumlah kerugian sebanyak RM200,000.

Terbaru, katanya, seorang warga emas berusia 70 tahun dari Cukai, Kemaman kerugian kira-kira RM100,000 apabila terpedaya oleh kumpulan yang didalangi tiga suspek yang mendakwa mereka mampu mengubati penyakit menggunakan batu tersebut.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan