Ahad, 27 Mei 2012

Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Wardina diganggu lelaki misteri

Posted:

Wardina diganggu lelaki misteri

Wardina diganggu lelaki misteri

Oleh HARYATI KARIM
haryati.karim@kosmo.com

WARDINA menunjukkan laporan polis yang dibuatnya di Balai Polis Taman Melawati, Hulu Klang, Selangor semalam.


KUALA LUMPUR – Pengacara televisyen tidak asing lagi, Wardina Saffiyah Fadhlullah, 33, membuat laporan polis di Balai Polis Taman Melawati, Hulu Klang semalam selepas diganggu dengan panggilan lucah daripada seorang lelaki bernama Arif.

Lelaki itu membuat panggilan sebanyak dua kali kepada Wardina sambil mendakwa dia merupakan kakitangan sebuah stesen penyiaran dan mahu menemubualnya.

Menurutnya, lelaki itu membuat panggilan pada pukul 5 pagi dan diikuti pada pukuk 9.15 pagi.

"Saya tidak menjawab panggilan telefon yang pertama. Pada pukul 9.15 pagi, lelaki itu menghubungi saya sekali lagi tetapi apabila saya tanya dia dari stesen mana, dia kata tidak boleh beritahu.

"Selepas itu dia mula mengeluarkan perkataan-perkataan yang saya sendiri malu untuk sebut.

"Saya tidak faham kenapa ada orang yang sanggup melakukan perkara seperti itu," katanya ketika ditemui Kosmo! semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Ramai penjawat awam tak mampu beli rumah

Posted:

Ramai penjawat awam tak mampu beli rumah

Ramai penjawat awam tak mampu beli rumah

MACHANG - Kongres Kesatuan Sekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) mendapati, kira-kira 60 peratus penjawat awam yang berpendapatan bawah RM3,000 sebulan, terutamanya di Lembah Klang tidak mampu memiliki rumah sendiri.

Setiausaha Kewangan Cuepacs, Jaapar Mansor berkata, fenomena itu akan berterusan jika kerajaan tidak mengambil langkah tertentu, termasuk mengurangkan kadar faedah pinjaman dan menaikkan gaji kakitangan awam terbabit.

"Kadar faedah pinjaman perumahan empat peratus yang dikenakan institusi kewangan ke atas penjawat awam pada masa ini wajar diturunkan kepada satu peratus," katanya kepada Bernama di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kenangan indah tidak dilupa

Posted:

Kenangan indah tidak dilupa

Kenangan indah tidak dilupa

Oleh SYED IBRAHIM SYED ABDULLAH
berita@kosmo.com.my


LIMA pasangan pengantin merakam gambar kenangan dalam tren LRT di Salak Selatan, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Lima anggota polis merakamkan memori paling indah dalam hidup apabila mereka dan pasangan masing- masing diarak dengan paluan kompang dari Bandar Tasik Permaisuri di sini sebelum menaiki Transit Aliran Ringan (LRT) secara serentak semalam.

Kesemua mereka yang merupakan anggota dari Balai Polis Salak Selatan di sini menaiki LRT tersebut dari stesen LRT Cheras ke stesen LRT Salak Selatan di sini.

Sejurus tiba di stesen LRT Salak Selatan, mereka dan pasangan masing-masing kemudian menunggang motosikal berkuasa tinggi untuk ke Balai Polis Salak Selatan bagi meneruskan majlis persandingan.

Majlis tersebut dianjurkan oleh Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana) dengan kerjasama Balai Polis Salak Selatan.

Pasangan tersebut terdiri daripada Lans Koperal Bahtiyar Bacho, 29, dan isteri Mashitah Mansor, 26; Konstabel Muhamad Ridzuan Abd. Halim, 28, dan isteri, Maslinda Masturi, 26, serta Konstabel Ridzuan Anuar Zakaria, 28, dan isteri, Nur Shiffa Azemi, 28.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan