Rabu, 11 April 2012

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


5 penjenayah pecah masuk rumah

Posted:

5 penjenayah pecah masuk rumah

Oleh ZULHISHAM ISAHAK
pengarang@utusan.com.my

MUAR 11 April - Sebuah keluarga di Jalan Ahmad Kampung Lenga Batu 31, dekat sini, kerugian hampir RM60,000 apabila rumah mereka dipecah masuk lima perompak, awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 2 pagi itu, Hawa Ahmad, 72, yang sedang tidur bersama suami, Mohd. Yasin Mohd. Nor, 75, dikejutkan dengan jeritan anak lelakinya, 46, yang tidur di bahagian ruang tamu.

Menurut Hawa, belum pun sempat mengejutkan suaminya untuk melihat apa yang berlaku, anaknya itu terlebih dahulu membuka pintu biliknya dengan keadaan kedua belah tangan terikat bersama dua penjenayah.

Katanya, terdapat tiga lagi penjenayah masuk ke biliknya selepas itu dan mereka turut membawa tali nilon sebelum mengikat mereka tiga beranak di bilik sebelah.

"Suami merayu kepada penjenayah itu supaya tidak mengikat tangan kami dan minta lepaskan anak kami tetapi mereka yang bersenjatakan parang tidak menghiraukannya. Mereka menggunakan kain pelikat suami dan anak untuk menutup muka.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Peniaga kerugian RM20,000 beg tangan diragut lelaki

Posted:

Peniaga kerugian RM20,000 beg tangan diragut lelaki


RAHANA Majid (kiri) bersama Siti Nazira Fauzi menceritakan kejadian ragut dialami mereka di Kota Bharu, Kelantan, semalam.


KOTA BHARU 11 April – Seorang peniaga wanita hanya mampu tergamam apabila lelaki berpakaian kemas ala pejabat yang melemparkan senyuman ke arahnya tiba-tiba bertindak meragut beg tangannya mengakibatkan mangsa kerugian RM20,000.

Kejadian berlaku pukul 4.30 petang semasa mangsa, Rahana Majid, 44, memberhentikan motosikalnya di hadapan sebuah bangunan di Lundang di sini, sebelum melihat suspek itu berjalan dan senyum ke arahnya.

Dia yang tidak mengesyaki perkara buruk bagaimanapun terkejut apabila suspek yang disangkanya hendak ke tempat kerja berpatah balik dan meragut beg tangannya di dalam raga motosikalnya.

Kata Rahana, beg itu mengandungi wang kutu RM9,700 yang hendak diberikan kepada rakan-rakan peniaga lain, wang miliknya sebanyak RM5,000 serta rantai emas dan loket yang baru dibeli Sabtu lalu bernilai RM4,700.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan