Selasa, 19 April 2011

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Ketua Geng Jongang mati ditembak

Posted: 19 Apr 2011 02:08 AM PDT

SEREMBAN: Ketua kumpulan penyamun warga asing yang digelar "Geng Jongang" mati ditembak anggota polis selepas cubaan menyerang anggota terbabit menggunakan parang di Taman Bukit Sendayan, dekat sini awal pagi tadi.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 4 pagi ketika suspek yang berusia lingkungan 20-an dan dua lagi rakannya sedang memotong pagar sebuah rumah yang terletak di lot tepi di taman tersebut.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Warga Thailand cuba seludup diesel ditahan

Posted: 19 Apr 2011 01:53 AM PDT

LANGKAWI: Pasukan Gerakan Marin (PGM) Wilayah Satu Langkawi menahan tiga lelaki Thailand dan merampas 6,000 liter minyak diesel kira-kira 1.75 batu nautika dari Pulau Langgun perairan Langkawi di sini malam tadi.

Pegawai Pemerintah Markas Operasi PGM wilayah itu DSP Salehuddin Md Zaman berkata penahanan dan rampasan itu dibuat hasil pemeriksaan terhadap sebuah bot nelayan yang dalam keadaan mencurigakan pada pukul 7.45 malam.


"Mereka yang ditahan berusia antara 21 dan 31 tahun. Kami percaya minyak diesel itu hendak diseludup ke negara jiran," katanya pada sidang akhbar di pangkalan PGM Langkawi di sini, petang tadi.

Beliau berkata bot nelayan itu juga telah diubahsuai dengan menambah tangki untuk mengisi minyak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan