Rabu, 13 April 2011

Harian Metro: Setempat

Harian Metro: Setempat


Cubaan larikan kereta gagal

Posted: 12 Apr 2011 01:22 PM PDT

PETALING JAYA: Sikap prihatin seorang jiran yang menghubungi polis selepas curiga kehadiran tiga lelaki memasuki kawasan rumah jirannya berjaya menahan dua daripada mereka dalam kejadian di SS20, Damansara Utama, di sini, awal pagi semalam.

Jiran berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Man, 21, berkata ketika dia hendak menutup tingkap rumahnya sebelum tidur kira-kira jam 2.50 pagi, dia ternampak kelibat tiga lelaki mencurigakan berjalan dalam hujan menuju rumah jirannya.


"Saya yakin lelaki terbabit ada niat untuk melakukan jenayah selepas melihat mereka memasuki rumah jiran saya dengan memanjat pagar," kata ketika ditemui.

Beliau berkata, dia memerhati selama beberapa ketika sebelum menghubungi Balai Polis Damansara.


"Saya menghubungi polis kira-kira jam 2.55 pagi dan lima minit kemudian, anggota polis tiba dengan empat kereta peronda dan memberkas dua daripada tiga lelaki terbabit," katanya.


Ketua Polis Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, berkata polis menggagalkan cubaan dua lelaki berusia 20-an yang mahu mencuri sebuah Toyota Rush di dalam kawasan rumah manakala seorang lagi melarikan diri apabila menyedari kehadiran polis. "Seorang suspek ditahan ketika menyorok di tempat duduk belakang sebuah lagi kereta milik mangsa dan seorang suspek ditemui menyorok di dalam Honda Civic dipandu mereka yang turut dilaporkan hilang, di Jalan Tun Razak, semalam. "Polis turut menemui alat curi kenderaan seperti pemutar skru dan alat pecah rumah yang dipercayai digunakan suspek untuk menjalankan kegiatan jenayah mereka." katanya yang ditemui di tempat kejadian selepas memberi sijil penghargaan kepada Man kerana berani tampil melaporkan kejadian jenayah itu hingga polis menahan suspek terbabit.

Arjunaidi berkata, suspek direman untuk siasatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 379 (A) kerana cubaan mencuri kenderaan.


Sementara itu, mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Chu, 25, berkata ketika kejadian dia dan ahli keluarganya tidur nyenyak.

"Saya terkejut apabila mendapat panggilan daripada jiran yang mengatakan sepasukan polis ada di hadapan rumah.


"Saya mengucapkan terima kasih kepada kepada jiran dan polis kerana bertindak pantas," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pukau, cabul gadis depan lif

Posted: 12 Apr 2011 01:20 PM PDT

AMPANG: Seorang lelaki mencabul seorang gadis selepas memukaunya, tengah hari kelmarin.

Lelaki berusia 40-an itu pada mulanya menyapa mangsa sebelum memukau dan merabanya selain meminta wang.


Menurut sumber, kejadian berlaku kira-kira jam 12 tengah hari apabila lelaki terbabit menunggu mana-mana gadis di hadapan lif tingkat bawah sebuah pusat beli-belah, di sini.

"Mangsa yang bekerja di tingkat atas pusat beli-belah itu keluar pejabatnya untuk makan tengah hari. Sebaik mangsa tiba di tingkat bawah, mangsa disapa lelaki terbabit yang berbadan gempal.


"Lelaki itu menyapa mangsa konon dapat melihat tuah pada wajahnya. Seterusnya lelaki itu meminta tangan mangsa untuk ditilik," katanya.


Beliau berkata, selepas mangsa menyerahkan tangan kanannya, dia berasa seperti dipukau apabila membiarkan saja diperlakukan lelaki terbabit.

"Lelaki itu meraba kemaluan dan payu dara mangsa selama beberapa minit. Selepas puas meraba, lelaki terbabit menyuruh mangsa naik ke pejabatnya semula dan mengambil wang tunai untuk diserahkan kepadanya," katanya.


Berikutan kejadian itu, mangsa membuat laporan di balai polis berhampiran.

Sementara itu, Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan