Ahad, 28 Ogos 2011

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Peniaga disimbah asid oleh isteri

Posted:

Peniaga disimbah asid oleh isteri

Peniaga disimbah asid oleh isteri

Oleh YATIMIN ABDULLAH
utusankelantan@utusan.com.my


SEORANG lelaki berusia 47 tahun dibawa masuk ke Hospital Raja Perempuan Zainab II kerana disimbah asid oleh isterinya, semalam.


KOTA BHARU 28 Ogos - Seorang peniaga murtabak berusia 47 tahun, cedera di muka dan badan selepas disimbah sejenis cecair dipercayai asid oleh isterinya di Kampung Kok Lanas dekat sini hari ini.

Kejadian berlaku pukul 9.30 pagi ketika peniaga terbabit yang mempunyai seorang anak perempuan berusia 15 tahun, sedang menyiapkan adunan murtabak di rumahnya.

Salah seorang ahli saudara mangsa berkata, dua hari sebelum kejadian, berlaku pertengkaran antara pasangan suami isteri itu namun punca pertengkaran itu tidak diketahui.

"Mangsa memberitahu, isterinya tiba-tiba datang dan menyimbah sejenis cecair dipercayai asid ke arahnya menggunakan bekas air dan mengenai muka dan badan sebelah kanan," kata ahli saudara mangsa itu yang enggan dikenali ketika ditemui di Wad Kecemasan Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) hari ini.

Menceritakan lebih lanjut berhubung kejadian tersebut, lelaki itu berkata, dia dimaklumkan berhubung kejadian itu oleh penduduk kampung.

"Ketika kejadian, saya ada di rumah di Kampung Sokor dan orang kampung datang memberitahu, mangsa dibawa ke klinik berhampiran untuk dirawat.

"Saya terus ke klinik untuk melihat keadaan mangsa. Bagaimanapun, dia terpaksa dirujuk ke HRPZ II untuk rawatan lanjut," ujarnya.

Sehingga kini, katanya, keluarga mangsa belum sama ada untuk membuat laporan polis berhubung kejadian tersebut atau sebaliknya.

Sementara itu, Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman ketika ditemui pemberita berkata, setakat ini, pihaknya belum menerima laporan berhubung kejadian tersebut.

Dua wanita maut dirempuh van

Posted:

Dua wanita maut dirempuh van

Dua wanita maut dirempuh van

Oleh ANI AWANG
utusanperak@utusam.com.my


Keadaan kereta yang dinaiki mangsa remuk selepas dirempuh sebuah van di Kilometer 202, Lebuh Raya Utara-Selatan, Bagan Serai, semalam.


BAGAN SERAI 28 Ogos - Dua penumpang maut apabila kereta yang mereka naiki terbabas sebelum dirempuh sebuah van di Kilometer 202, Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan berhampiran hentian Rehat dan Rawat (R&R) Bukit Merah di sini tengah malam tadi.

Kedua-dua mangsa ialah Noorzaihan Ishak, 28, dan adik iparnya Nurhasyimah Halim, 20.

Ketika kejadian kira-kira pukul 12.08 tengah malam mereka dalam perjalanan dari Kedah ke rumah suami Noorzaihan di Batu Caves, Selangor untuk pulang berhari raya.

Ketua Polis Daerah Kerian, Supritendan Mat Fauzi Nayan berkata, kereta Proton Satria yang dipandu suami Noorzaihan gagal dikawal selepas dipotong secara laju oleh sebuah kenderaan lain.

Berikutan itu, kereta dinaiki keluarga malang itu terbabas dan merempuh besi penghadang di tengah lebuh raya.

Mat Fauzi berkata, ketiga-tiga mereka kemudian cuba keluar dari kereta untuk menyelamatkan diri.

"Tiba-tiba, sebuah van tidak sempat mengelak lalu merempuh kedua-dua wanita itu menyebabkan mereka tercampak dan cedera parah di kepala dan badan," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Beliau berkata, suami Noorzaihan bagaimanapun terselamat apabila sempat mengelak dirempuh van itu.

Katanya, kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Parit Buntar untuk bedah siasat, manakala pemandu van bersama tiga penumpang cedera ringan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan