Jumaat, 18 Mac 2011

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Mayat dalam timbunan sampah

Posted:

Mayat dalam timbunan sampah

Mayat dalam timbunan sampah

Oleh ANGELINA SINYANG
pengarang@utusan.com.my


Keadaan mayat yang ditemui di tempat pelupusan sampah di Kerling, Hulu Selangor, semalam.


HULU SELANGOR 18 Mac - Seorang pekerja di Pusat Pelupusan Sisa Pepejal Bukit Tagar, Kerling di sini terkejut apabila menemui mayat lelaki dalam timbunan sampah di kawasan itu hari ini.

Mayat yang penuh dengan kesan tetakan itu ditemui seorang pekerja warga Indonesia ketika melakukan kerja-kerja menolak sampah menggunakan jentolak pada pukul 11.30 pagi ini.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Norel Azmi Yahya Affandi berkata, mayat tanpa identiti tetapi dipercayai penduduk tempatan itu ditemui hanya memakai seluar pendek warna kuning jenama Wong Leng H.J.

Beliau menambah, mangsa tidak memakai seluar dalam dan berbaju namun tubuhnya dililit dengan sehelai cadar tilam berzip.

"Kita juga menemui sehelai kain pelikat berwarna biru dan hitam dengan corak segi empat dililit pada leher mangsa. Tali rafia biru turut ditemui berbelit di leher mangsa," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Norel Azmi memberitahu, anggota polis forensik yang memeriksa mayat itu menemui kesan luka masih baru di kepala, paha dan betis kanan lelaki terbabit, manakala beberapa kesan calar turut ditemui pada lutut dan badannya.

Beliau berkata, polis percaya mangsa adalah rakyat tempatan kerana menemui kesan suntikan BCG pada lengan kanan mangsa.

Katanya, siasatan mendapati, mangsa dibunuh di tempat lain dalam tempoh 24 jam sebelum mayatnya dibawa menggunakan lori sampah untuk dicampak di tempat kejadian.

"Mayat mangsa dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk bedah siasat, manakala identiti mangsa dan motif pembunuhan masih dalam siasatan," katanya sambil memberitahu kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Warga emas dihalau, ditumbuk keluarga sendiri

Posted:

Warga emas dihalau, ditumbuk keluarga sendiri

Warga emas dihalau, ditumbuk keluarga sendiri



KUALA KUBU BHARU 18 Mac – Selama 18 tahun, Wong Soo Tian (gambar) sanggup merantau ke Indonesia bekerja di beberapa kem pembalakan di tengah hutan belantara semata-mata mahu mencari rezeki untuk menyara isteri dan tiga anak tercinta.

Sepanjang tempoh tersebut, Soo Tian tidak pernah melupakan tanggungjawab sebagai suami dan bapa apabila setiap bulan mengirim wang untuk perbelanjaan keluarga, malah sentiasa mencari kesempatan pulang ke tanah air menjenguk mereka jika ada kelapangan.

Namun, Soo Tian kini berusia 81 tahun tidak menyangka akan dibuang oleh isteri dan anak-anak selepas bersara hanya kerana mereka enggan menjaga dirinya yang sudah tua.

Lebih malang, lelaki warga emas ini bukan sahaja tidak dibenarkan tinggal di rumah sendiri di Kampung Chong 5, Rasa di sini, malah turut ditumbuk dan diugut bunuh oleh anak sulungnya semasa merayu untuk menumpang berteduh di situ, petang semalam.

Soo Tian ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Daerah Hulu Selangor di sini hari ini memberitahu, sebelum kejadian beliau menumpang di rumah saudaranya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan