Rabu, 30 November 2011

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Operasi kilang DVD haram lumpuh

Posted:

Operasi kilang DVD haram lumpuh

Operasi kilang DVD haram lumpuh


ANGGOTA polis mengira DVD yang dirampas di kilang yang beroperasi secara haram di Ara Damansara, Petaling Jaya, semalam.


KUALA LUMPUR 30 Nov. - Sebuah premis dua tingkat yang diubah suai menjadi kilang mencetak cakera video digital (DVD) yang beroperasi secara haram di Ara Damansara dekat sini lumpuh selepas diserbu sepasukan anggota dan pegawai Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor hari ini.

Dalam serbuan kira-kira pukul 1.40 petang itu, sebanyak 30 buah mesin pencetak DVD, 26,500 keping DVD filem pelbagai tajuk dan lucah yang kesemuanya bernilai RM350,000 dirampas.

Pegawai Penyiasat, Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Asisten Supritendan Adam Eng Abdullah berkata, turut dirampas dalam serbuan itu, dua buah kereta jenis Proton Saga yang dipercayai digunakan untuk menghantar DVD kepada pelanggan.

"Serbuan ini dibuat hasil intipan yang dilakukan selama seminggu serta maklumat daripada orang awam yang mencurigai kegiatan mereka.

"Pihak polis mendapati, mereka memasang penggera pada setiap tingkat serta kamera litar tertutup (CCTV) bagi mengelak daripada dikesan pihak berkuasa," katanya di lokasi serbuan yang turut dihadiri Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah.

Adam Eng berkata, dalam serbuan tersebut, dua lelaki tempatan berusia 25 dan 31 tahun yang bekerja di premis tersebut turut ditahan.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan