Selasa, 28 Disember 2010

Utusan Online - Politik

Utusan Online - Politik


'Saya tidak akan derhaka'

Posted:

'Saya tidak akan derhaka'

'Saya tidak akan derhaka'

Oleh MARZITA ABDULLAH
utusanperlis@utusan.com.my

KANGAR 28 Dis. - Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Shahidan Kassim menegaskan, beliau tidak akan 'derhaka' kepada parti walaupun masih belum memberi kata putus terhadap pemilihannya sebagai Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri.

Menurut Shahidan, beliau tidak pernah derhaka dalam UMNO walaupun menyifatkan dirinya sebagai 'mangsa kezaliman' oleh pihak-pihak tertentu.

Sehubungan itu, beliau memberi amaran kepada pembangkang agar tidak mengambil kesempatan terhadap kemelut yang berlaku antara beliau dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Dr. Md. Isa Sabu.

"UMNO di Perlis masih kuat kerana semangat kesukarelaan yang tinggi oleh semua ahli terutama di Bahagian Arau dan Padang Besar demi parti," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Kesyukuran Bersama Sukarelawan Banjir Yayasan Pok Dan Kassim (YPK) di sini, malam tadi.

Dalam pada itu, beliau bertegas akan menemui Perdana Menteri terutama untuk mengetahui alasan beliau dipilih sebagai Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri.

"Selagi saya tidak dapat berjumpa saya tidak akan memberi jawapan yang pasti tentang pemilihan saya itu," tegasnya.

Beliau turut menegaskan tidak akan gentar jika dikenakan tindakan disiplin oleh UMNO kerana sebarang kritikan dan teguran yang dibuat adalah untuk memperkuatkan parti.

Dalam pada itu, Shahidan juga menjelaskan bahawa kerjasama antara beliau dan Md. Isa mungkin boleh berlaku jika tidak ada campur tangan daripada pihak-pihak tertentu.

"Saya hanya bertindak apabila ada campur tangan pihak asing," tegas beliau.

Sementara itu, seramai 300 sukarelawan YPK menerima penghargaan terhadap sumbangan mereka dalam membantu mangsa banjir besar yang berlaku pada awal bulan lalu.

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Rombakan kepimpinan negeri bukan petanda pilihan raya

Posted:

Rombakan kepimpinan negeri bukan petanda pilihan raya

Rombakan kepimpinan negeri bukan petanda pilihan raya


Adnan Yaakob menyaksikan acara akad penyerahan wang zakat daripada Pengurus Besar Jabatan Syariah dan Pematuhan Halal QSR Brands Bhd. dan KFC Holdings, Mohd. Roslan Mohd. Saludin kepada Pengurus Besar Pusat Pungutan Zakat Pahang, Halidan Md. Daud (kanan) di Kuantan, semalam. - BERNAMA


KUANTAN 28 Dis. - Rombakan Pengerusi dan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO di tiga negeri semalam bukan petanda bahawa pilihan raya umum semakin hampir.

Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, beliau yakin bahawa Pilihan Raya Umum Ke-13 tidak akan diadakan dalam masa terdekat walaupun berlaku rombakan pucuk pimpinan parti di Kedah, Pulau Pinang dan Terengganu.

"Mengapa perlu kecoh mengenai pelantikan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO di negeri-negeri ini, ia hanya satu proses normal.

"Presiden parti (Datuk Seri Najib Tun Razak) pernah menyatakan perkara ini dalam Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini dengan merujuk kepada negeri-negeri yang pengerusinya bukan orang tempatan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Standard Halal Pahang 2010 di sini hari ini.

Seramai 350 peserta yang terdiri daripada usahawan, pengusaha makanan, pengusaha hotel, pembekal perkhidmatan halal, pembekal, jururunding dan kakitangan kerajaan hadir mendengar taklimat mengenai piawaian halal itu.

Beliau mengulas perubahan kepimpinan di tiga negeri iaitu Kedah, Terengganu dan Pulau Pinang berkuat kuasa 1 Januari 2011 yang diumumkan oleh Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, semalam.

Adnan yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri menegaskan, apa yang paling penting yang perlu diberi perhatian ialah terus bekerja keras bagi membela nasib rakyat dan bukannya semata-mata untuk memenangi pilihan raya.

Mengulas perkembangan di Pahang, beliau berkata, pihaknya akan mengadakan pertemuan dengan semua pegawai daerah bagi mengenal pasti kawasan yang boleh dibangunkan dengan projek perumahan untuk golongan miskin.

"Kita buat ini untuk kebaikan rakyat, kalau kita jalankan projek ini kerana pilihan raya sudah dekat, rakyat tidak akan percaya kepada kita," katanya.

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan