Selasa, 28 Disember 2010

Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Sharbinee akui lebih dulu jadi sasaran pancaran laser

Posted:

Sharbinee akui lebih dulu jadi sasaran pancaran laser

Sharbinee akui lebih dulu jadi sasaran pancaran laser


WAJAH Sharbinee (kanan) yang disuluh dengan pancaran laser hijau selepas gawangnya bolos sewaktu Malaysia kalah 1-5 kepada Indonesia.


JAKARTA - "Memang ada (sinaran laser) pada perlawanan itu dihalakan ke arah saya. ''Kita kalah tetapi kita tidak menjadikan insiden yang menimpa saya itu punca kekalahan.''

Demikian pengakuan penjaga gol kebangsaan, Sharbinee Allawee Ramli, 24, terhadap insiden beliau menjadi mangsa pen sinaran laser dari penyokong bola sepak Indonesia ketika skuad negara tewas 1-5 dalam aksi sulung Piala Suzuki AFF 2010 di Stadium Utama Gelora Bung Karno pada 1 Disember lalu.

"Bagi saya ia tidak memberi kesan selagi kita tidak memandang ke arah pancaran laser itu,'' katanya kepada Kosmo! ketika ditemui selepas sesi latihan ringan di pekarangan Hotel Sultan di sini semalam.

Isu pen sinaran laser itu menjadi hangat selepas penjaga gawang pasukan Indonesia, Markus Harison Rihihina membuat protes selepas mukanya terkena sinaran laser sehingga mendorong perlawanan akhir pertama antara Malaysia dan Indonesia di Stadium Nasional Bukit Jalil terhenti selama enam minit.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Ribut sebelum perlawanan akhir

Posted:

Ribut sebelum perlawanan akhir

Ribut sebelum perlawanan akhir


PENIAGA sibuk menjual barangan cenderamata Piala Suzuki AFF 2010 sebelum kawasan di sekitar Stadium Utama Gelora Bung Karno, Jakarta itu dilanda ribut semalam.


JAKARTA - Cuaca mendung bertukar menjadi gelap di Stadium Utama Gelora Bung Karno yang menjadi venue perlawanan akhir kedua Piala Suzuki AFF 2010 sekitar pukul 5 petang (waktu tempatan) kelmarin.

Akhbar Kompas melaporkan, angin kencang melanda stadium berkenaan dan kawasan sekitarnya beberapa minit kemudian.

Cuaca buruk yang melanda menyebabkan para peniaga yang menjual barangan cenderamata pertandingan di sekitar Stadium Utama Gelora Bung Karno tergesa-gesa membungkus barangan jualan masing-masing.

Terdapat peniaga-peniaga memungut barang jualan mereka yang terbang ditiup angin manakala penjual-penjual makanan pula menutup makanan mereka untuk mengelak daripada ditiup angin dan dibasahi hujan lebat yang turun tidak lama kemudian.

Sementara itu, di sebuah kantin di belakang Hotel Atlet Century berhampiran stadium berkenaan, angin kencang dan hujan lebat telah menyebabkan dua batang pokok tumbang.

Para pengunjung kantin yang tengah menjamu selera terkejut dan tergesa-gesa berlindung daripada tiupan angin kencang dan hujan lebat. - Agensi

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan