Khamis, 30 Disember 2010

Harian Metro: Mutakhir

Harian Metro: Mutakhir


Esok cuti umum

Posted: 29 Dec 2010 09:46 AM PST

Sorry, Readability was unable to parse this page for content.

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

BPA di setiap Parlimen

Posted: 29 Dec 2010 09:24 AM PST

KUALA LUMPUR: Biro Pengaduan Awam (BPA) perlu diperluaskan merangkumi kawasan Parlimen di seluruh negara bagi memastikan rakyat boleh mengemukakan aduan mereka secara terus.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T Murugiah (gambar) berkata, perluasan itu selaras dengan saranan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak supaya agensi kerajaan turun padang dan menyelami masalah rakyat.


"Perdana Menteri tidak mahu rakyat bersusah payah datang ke Putrajaya semata-mata untuk mengemukakan aduan mereka.

"Sebaliknya, apa yang dimahukan adalah agensi kerajaan bertindak dengan lebih proaktif dengan pergi menemui rakyat bagi mengetahui masalah yang dihadapi dan pada masa sama cuba menyelesaikannya," katanya pada sidang media di sini, semalam.


Menurut Murugiah, ketika ini BPA mempunyai 176 pegawai yang sedia berkhidmat sebagai orang tengah bagi mencari penyelesaian kepada masalah yang dihadapi rakyat dengan agensi kerajaan lain.


"Sebagai contoh, jika aduan itu membabitkan Jabatan Imigresen, BPA akan mengatur satu pertemuan dan kedua-dua pihak boleh meluahkan masalah dihadapi dengan kita menjadi orang tengah," katanya.

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan