Isnin, 30 Januari 2012

Utusan Online - Politik

Utusan Online - Politik


BN kunci kejayaan kaum Cina

Posted:

BN kunci kejayaan kaum Cina

BN kunci kejayaan kaum Cina

Oleh SOFIAN BAHAROM
sofian.baharom@utusan.com

KUALA LUMPUR 30 Jan. – Nikmat keamanan dan kestabilan negara di bawah pimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN) merupakan kunci utama kejayaan masyarakat Cina meraih kekayaan di negara ini.

Sehubungan itu, Pengerusi Penganut Dewa Teoh Kong Seng, Roger Hia Lim Koaa berkata, mereka harus menghargai segala nikmat kemakmuran yang dikecapi di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Berkat kestabilan dan keamanan yang berjaya dilaksanakan oleh kepimpinan BN, maka masyarakat Cina dan pelbagai kaum lain boleh hidup dalam keadaan makmur dan harmoni, sekali gus menjadi lubuk mencari rezeki serta meraih kekayaan tanpa sebarang halangan.

"Begitu juga dengan kecekapan kerajaan BN menarik pelaburan asing oleh menyebabkan segala peluang ekonomi dan peluang pekerjaan terbuka luas kepada rakyatnya untuk dimanfaatkan sebaik-baiknya. Jadi, yang mendapat habuannya ialah kita semua," katanya kepada Utusan Malaysia semasa menghadiri Kempen Sayangi dan Mendoakan Kesejahteraan Perdana Menteri, di sini hari ini.

Roger berkata demikian ketika mengulas kenyataan Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam perutusan Tahun Baru Cina baru-baru ini bahawa masyarakat Cina masih boleh meraih kekayaan walaupun kegagalan kepimpinan BN dan menyeru orang ramai agar tidak menghargai nikmat kemakmuran yang dikecapi di bawah kerajaan BN.

Kempen tersebut turut diisi dengan majlis pemberian sumbangan berupa katil, mesin basuh, lampin dan kerusi roda kepada badan-badan kebajikan sekitar Lembah Klang iaitu Rumah Kebajikan Care, Pertubuhan Kebajikan Wanita Ikhlas Selangor, Pertubuhan Belia Kristian (YMCA) Kuala Lumpur dan Rumah Orang Tua Ampang.

Turut hadir Naib Presiden Kelab Belia Graduan 1Malaysia, Gary Chan Pin Wah; Pengerusi Persatuan Penjaja dan Peniaga Kecil Bukit Bintang, James Leow dan Setiausaha BN Parlimen Bukit Bintang, Frankie Gan Joo Zin.

Sementara itu, Gary berkata, pihaknya menolak segala tindakan pihak-pihak tertentu yang cuba menghancurkan keharmonian di negara ini dan menyifatkan perhimpunan haram berunsur politik hanya menimbulkan pelbagai sentimen yang merugikan rakyat.

"Kami menyeru para graduan agar membalas segala jasa baik kerajaan yang memberikan kemudahan pendidikan termasuklah pinjaman melanjutkan pelajaran," ujarnya.

Full content generated by Get Full RSS.

Pengundi penentu kemenangan - Musa Hitam

Posted:

Pengundi penentu kemenangan - Musa Hitam

Pengundi penentu kemenangan - Musa Hitam

JOHOR BAHRU 30 Jan. - Hanya pengundi yang akan menentukan sama ada calon daripada sesebuah parti politik itu merupakan calon yang boleh menang atau sebaliknya.

Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam berkata, antara kriteria yang perlu ada bagi seseorang calon boleh menang ialah merangkumi kebolehan memenuhi keperluan rakyat dan parti politik yang diwakili mereka.

Menurutnya, semua parti politik perlu melakukan senarai semakan calon bagi memastikan mereka adalah yang terbaik sebelum meletakkan individu berkenaan sebagai calon pilihan raya.

"Apa pun pandangan parti terhadap calon yang bakal dipilih, satu perkara yang pasti adalah mereka tidak akan dapat mencari calon yang sempurna tetapi memadai sekiranya mereka mampu memenuhi kehendak rakyat dan parti," katanya selepas merasmikan Bangunan Galleria Seri Alam, dekat sini hari ini.

Turut hadir, Ketua Eksekutif Pihak Berkuasa Wilayah Pembangunan Iskandar (IRDA), Ismail Ibrahim; Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan UMLand, Pee Tong Lim dan Pengurus Besar Seri Alam Properties, Frankie Tan Kiat How.

Musa berkata, rakyat kini kebanyakannya berpelajaran tinggi serta berfikiran kritikal dan mengetahui setiap perkara yang berlaku bukan sahaja di dalam parti politik serta individu di dalamnya, malah keadaan politik semasa, strategi dan ideologi yang dibawa parti berkenaan.

Beliau berkata, pemilihan calon boleh menang juga perlu diperluaskan dan perlu disokong oleh rakyat dan pengundi di kawasan mereka.

"Individu yang dipilih sebagai calon harus memenuhi aspirasi dan mampu berkomunikasi dengan masyarakat di semua peringkat.

"Mereka juga harus memberikan perhatian kepada golongan kelas pertengahan yang terdiri daripada masyarakat berbilang bangsa bagi menjamin kemenangan pada pilihan raya akan datang," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan