Khamis, 26 Januari 2012

Berita Harian: MukaDepan

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Berita Harian: MukaDepan


Tak guna istilah PFN kucar-kacir

Posted: 25 Jan 2012 11:32 AM PST

[unable to retrieve full-text content]PUTRAJAYA: Jabatan Audit Negara buat pertama kali semalam, menjelaskan bahawa pihaknya tidak pernah menggunakan perkataan kucar-kacir, 'in a mess' atau penyelewengan dalam keseluruhan Laporan Ketua Audit Negara (LKAN) 2010 berhubung projek Pusat Fidlot Nasional (PFN) di Gemas, Negeri Sembilan.

Forum seks Kelab Taat Suami kena serbu

Posted: 25 Jan 2012 11:26 AM PST

IPOH: Jabatan Agama Islam Perak (JAIPk), semalam menyerbu sebuah banglo di sini yang dijadikan lokasi forum kempen Rasulullah Tokoh Seks Suci Islam oleh Kelab Taat Suami (KTS) yang didakwa dianjurkan sempena sambutan Maulidur Rasul.

Ketika serbuan, kira-kira 50 ahli KTS dan Global Ikhwan Sdn Bhd, iaitu syarikat yang ditubuhkan oleh bekas ahli kumpulan haram al-Arqam, tergamam apabila sepasukan anggota penguatkuasa JAIPk menyerbu mereka.

Dalam serbuan kira-kira jam 4.15 petang di kawasan perumahan mewah di Persiaran Harimau itu, 10 anggota penguatkuasa JAIPk yang menaiki dua van merampas komputer riba dan poster berkaitan kempen berkenaan serta mengambil keterangan daripada peserta.

Pengarah JAIPk, Mohd Yusop Husin, ketika dihubungi malam tadi mengesahkan serbuan itu dan pihaknya masih menyiasat kes berkenaan.

Namun, serbuan dipercayai ada kaitan dengan kempen yang dikatakan merendahkan kedudukan Nabi Muhammad SAW, selain mengelirukan orang ramai khususnya umat Islam.

Siasatan juga bagi menentukan kegiatan kumpulan itu ada unsur-unsur Aurad Muhammadiyah kerana keseluruhan ahli KTS dan syarikat terbabit adalah bekas ahli al-Arqam, selain ada gambar besar pengasas kumpulan itu, Ashaari Muhammad yang telah meninggal dunia dalam premis berkenaan.

Sementara itu, KTS menjemput wartawan untuk menghadiri persidangan media mengenai program yang pada mulanya dijadualkan pada waktu pagi tetapi ditunda waktu petang. Namun, sesi berkenaan bertukar kepada sesi soal jawab bersama Ahli Lembaga Pengarah Global Ikhwan Sdn Bhd, Ahmad Bakhtiar Ahmad dan Hamdan serta empat ahli KTS Perak.
Ahmad Bakhtiar berkata, kempen itu bermula semalam sempena 1 Rabiulawal dengan acara kemuncaknya ketika sambutan Maulidur Rasul pada 5 Februari yang bertujuan menampilkan Rasulullah sebagai tokoh hebat yang perlu dicontohi dalam semua aspek, termasuk kemampuannya memuaskan hati semua 11 isterinya.

Beliau berkata, kempen yang bermula serentak di sini, Kuala Lumpur, Kuala Terengganu, Johor Bahru, Kuching dan Kota Kinabalu juga mahu menghebahkan bahawa seks dalam Islam lebih hebat daripada seks yang dicanangkan oleh masyarakat Barat dan Yahudi.

"Seks suci Islam harus dibezakan dengan seks haram yang dipelopori Barat dan Yahudi. Nabi (Muhammad) adalah insan yang sangat takut kepada Tuhan, jadi Allah bagi keistimewaan diberi tenaga manusia yang kuat dalam seks dan memberi layanan terbaik kepada isteri sebagai balasan kuat ibadat kepada Allah," katanya.

"Jadi, kempen ini sebenarnya untuk menaikkan darjat Nabi sehingga ke taraf `superhero' dan menjadi contoh umat manusia, bukannya untuk merendahkan kedudukan baginda," katanya.

Komen Anda

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen

hamba Allah

Kalau xtau apa isi di sebalik 'seks suci Islam',jgn cept buat ulasan sndiri..mmg seks islam dipndg hina org Islam sdiri.tpi seks sumbg,dsb xde pulk pndg mcm ni..xpn,dlm senyp2 smue mnyokong..buktiny,tgkla crite y ditayang dlm tv.filem mlayu pn da mcm barat.xkomen pulk..dunia akhir zaman dah dikuasai Yahudi.selamatknlah kmi sgera..mga dunia nmpak mne y benar,mne y salah!Ya Rsulullah,pasti ad hikmah semue ini..

JJ

bagi mereka chance, bagi mereka peluang...bagi mereka chance....

idrisi

salam sejahtera,,bg saya x salah mengetengahkan isu ini,,,kerana byk gejala sosial yg berlaku adalah disbbkan seks haram,,,golongan remaja2 kini mereka sudah pandai untuk mencuba2 seks haram aibat tidak ada ilmu tentang hubungan halal dan haram,,,bahkan ibu bapa sendiri pun malu untuk menyebutnya kerana kononnya ilmu seks ini sesuatu yg lucah,,,akibatnya dunia penuh dgn anak haram yg mati disana sini,,,ayuh cuba anda renung2kan...sekian

airna azzeta bt abdullah

Sebenarnya umat Islam mesti hebat dan kuat dalam pelbagai segi spriritual,fizikal,kerohanian minda dan kekayaan. Sebab itu rasulullah contoh terbaik sepanjang zaman dan jangan ambik sebahagian saja ketokohan baginda.Perbetulkan dan ikut sunnah yang benar dalam senua segi.

MERCY

wonder apa ahli2 KTS ni bincang setiap kali perjumpaan ahli. teknik2 terkini dan saling menunjuk siapa laki yang paling hebat? sengal..

karmasutra

wow.. dah mengalahkan karmasutra.. salute.

filza

kelab ni semua nak jadikan isteri yang taat dengan suami tak salah ape, kes cerai pon dah semakin berleluasa kat mna jabatan agama yang membantu selain kaunseling

CARLOS

gunakanlah AKAL dgn sebaiknya>>otak dan akal fikiran adalah ciptaan Allah utk manusia bfikir dgn sebaiknya...hal2 berkaitan seks ni jgn terlebih fikir dan. ikutlah yg mana digariskan dlm agama>>

mat scull

Hampak semua tak faham maksud 'Sek Suci Islam'. Tapi sebaliknya org2 Kristian pulak yg berminat!. Mrk hendak tahu apa disebalik kelebihan Sek Suci V/s Sek Makhruf yg k/o sangka halal tuu. Buktinya?. Org Putih sendiri tercari2 makna sebenar kehidupan seks suci. Akhirnya mrk terjumpa dalam Global Ikhwan!. Bacalah tinjauan mrk dlm http://heliconia.wordpress.com/2012/01/26/gereja-evangelical-juga-mula-memperjuangkan-seks-suci/#more-7709

Mat Luwi

Tahniah KTS. Sepatutnya tidak ada masalahnya dengan forum sebegini. Sesuai dengan zaman sekarang suami/isteri yang tidak tahu banyak tentang adab seks dalam Islam.

nur iman

lebih baik anjur cara macammana nak didk anak,
nak tingkatkan ekonomi rumahtangga dan hal-hal lain yang lebih penting....heran betul depa ni tapi benar-benar berlaku...

azlaidi

Dunia akhir zaman.muzakarah iman amal.bagaimana seluruh umat dapat taat perintah Allah ikut sunnah Nabi s.a.w.

mat

kalu dikatakan manusia ini dah bertamaddun atau berpendidikan tinggi tetapi pemikiran masih lagi orang zaman jahiliah yang tidak tahu menilai sesuatu itu betul atau tidak. Orang kita sekarang ( ISLAM ) dah terlalu uptodate kononnya dan sanggup menimbulkan isu-isu agama sendiri. Orang lain tepuk jangan melihat gelagat kita mempergunakan agama untuk kepentingan segelintir individu. Taubatlah. Mohon diambil tindakan yang tegas oleh jabatan agama.

Rayyan Al Jibry

hanya orang y x berilmu & cetek pemikiran yang akan membincangkan perkara ini (dari sudut ini)...

maya mirra

Dunia benar2 akhir zaman..dlm byk2 sifat mulia Rasulullah S.A.W, kenapa bab ini yg menjadi fokus utama..semoga umat islam di dunia ini khususnya di Malaysia kembali bertaubat dan beribadat ke jalan Allah..

skyGun

beri tindakan yg berat pada kepala die tu.ini ketua kasi buang negara je. memalukan islam.org2 seperti ini sentiasa mencari idea2 bodoh tahap haiwan demi kepentingan sendiri.

NAR

Isu seks tidak perlu didiskusi secara awam dan di khalayak ramai.seks hanya antara suami dan isteri,tak perlu kempen serata alam,siap nk ada tokoh bagai..takde akal ke? dh takde keje nk buat ke? bawa2 la bertaubat, skang dh akhir zaman, jangan terpesong akidah..tetapkan iman,kuatkan pendirian,kita org Islam,jangan memalukan Islam

roslan abd rashid

Semakin karut depa ni.. Tidakkan lebih drastik harus diambil...

roslan lan

macam-macam dalam malaysia ni, belum lg habis satu kes, satu lg dah timbul..hairan-hairan....

ikmal

manusia jahil akan membuat penyimpanggan demi untuk kepentingan sendiri dan kumpulan. dah akhir zaman...semoga Allah memelihara manusia yang masih sedar, masih berpegang pada yang benar

amir

Ini golongan manusia berjalan mengunakan kepala, kaki ke atas, bahaya dan merosakan kesucian Islam. Mohon kerajaan bertindak segera golongan ini, kalau dibiarkan makin ramai yang terpengaruh ini kumpulan ini.

kuda kepang

daripada sibuk2 berforum tentang seks suci Islam, lebih baik bermuzakarah tentang iman dan amal. itu lebih penting lagi.

Cinta Damai

banyak lagi kelebihan Rasulullah a.s. yang lain yang boleh kita contohi, mengapa perlu mengambil dari sudut ini? ke mana hilangnya kesopanan dan kesantunan perempuan-perempuan dalam Global Ikhwan ini? adakah mereka terlalu 'gersang' sehingga perlu mencanang seantero Malaysia tentang kehebatan Rasulullah a.s. dalam aspek ini? gunakanlah kewarasan dan kematangan fikiran, jangan menyinggung perasaan umat Islam yang lain yang menyanjung tinggi ketokohan Rasulullah a.s., pihak berkuasa perlu memberi perhatian serius dalam hal ini!

Full content generated by Get Full RSS.

0 ulasan:

Catat Komen