Khamis, 15 Mac 2012

Utusan Online - Rencana

Utusan Online - Rencana


Kerenah Anwar merosakkan Pas

Posted:

Kerenah Anwar merosakkan Pas

Oleh Zulkiflee Bakar
pengarang@utusan.com.my


Anwar Ibrahim bersama Abdul Hadi Awang pada sidang akhbar di Bangunan Parlimen, Kuala Lumpur, baru-baru ini.


APABILA ahli-ahli Parlimen pembangkang melatah dengan mencetuskan kekecohan di Dewan Rakyat, kelmarin bagi mempertahankan kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai sokongan beliau kepada keselamatan negara Israel ia sudah membuktikan bahawa isu berkenaan benar-benar memberi tekanan kepada mereka.

Apatah lagi sehari sebelum itu Anwar yang selama ini dianggap jaguh bercakap dan berpidato, terkedu dengan tindakan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin yang 'memerangkap' beliau mengenai istilah contingent.

Semua orang tahu bahawa Anwar sudah terperangkap dalam isu ini dan beliau sememangnya mengeluarkan kenyataan menyokong sebarang usaha melindungi keselamatan negara Israel.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 petang untuk artikel penuh.

Ancaman kepada keselamatan negara

Posted:

Ancaman kepada keselamatan negara


Rahimi Osman ketika mendedahkan mengenai surat Anwar Ibrahim yang membabitkan campur tangan asing.


PENDEDAHAN Rahimi Osman, bekas pembantu Anwar Ibrahim selama tiga tahun mengenai campur tangan berbentuk dana asing dalam politik dan pilihan raya di Malaysia adalah sesuatu yang amat serius. Dia menyatakan sejak 2007, surat yang ditulis kepada Presiden National Endowmwnt for Democracy (NED), Carl Creshman dan George Soros adalah benar.

Kata Rahimi , badan perisikan antarabangsa turut menghantar lima utusan khas bagi membantu pembangkang. Bermula 2007 seorang warganegara Amerika Syarikat, Aasil Kazi Ahmad dibayar sehingga AS$30,000 sebulan dan dia yang dibantu oleh tiga lagi lelaki asing merangka gerak kerja, perang saraf serta latihan kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) termasuk bagaimana maklumat dalam sistem Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) diceroboh.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 petang untuk artikel penuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan