Sabtu, 24 Mac 2012

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Tiga penjenayah ditembak mati

Posted:

Tiga penjenayah ditembak mati

Oleh FARABI SHEIKH SAID AL JABRI
utusann9@utusan.com.my

TELOK KEMANG 24 Mac – Benar kata pepatah, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga.

Itulah padah yang menimpa tiga penjenayah lelaki warga asing apabila mereka akhirnya maut akibat ditembak polis ketika cuba memecah masuk rumah seorang penduduk di sebuah kampung dekat Linggi, awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 5 pagi itu, kesemua suspek cuba memecah masuk sebuah rumah penduduk di kampung itu namun, terserempak dengan sebuah kereta peronda polis.

Ketua Polis negeri, Datuk Osman Salleh berkata, polis yang curiga dengan tindakan tiga lelaki itu menghampiri mereka sambil mengarahkan semua lelaki itu menyerah diri.

"Bagaimanapun, tiga penjenayah tersebut bertindak agresif apabila menyerang anggota polis yang menghampiri mereka dengan menggunakan parang.

...

Sila dapatkan naskhah Mingguan Malaysia hari ini.

Wanita ditahan bantu kes tembak

Posted:

Wanita ditahan bantu kes tembak

KOTA BHARU 24 Mac - Polis menahan seorang wanita yang dipercayai boleh membantu siasatan berhubung kes tembak seorang peniaga pasar malam di persimpangan lampu isyarat berhampiran pintu masuk Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian di sini, semalam.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, wanita berusia 36 tahun itu ditahan di rumahnya di Kampung Binjai, dekat sini, pukul 4.30 petang, semalam.

"Dengan penahanan wanita tersebut, pihak kami percaya dapat menyelesaikan kes tersebut," katanya kepada pemberita selepas melepaskan Konvoi 220 buah motosikal berkuasa tinggi sempena Hari Polis ke-205 di pekarangan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan di sini, pagi ini.

Konvoi motosikal berkuasa tinggi itu merupakan aktiviti pasukan polis dalam usaha membanteras jenayah terutama golongan muda sebagai sasaran utama program Jom Cegah Jenayah.

...

Sila dapatkan naskhah Mingguan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan