Jumaat, 23 Mac 2012

Utusan Online - Politik

Utusan Online - Politik


'P. Pinang untuk orang kaya'

Posted:

'P. Pinang untuk orang kaya'

Oleh ZABRY MOHAMAD
zabrymohamad.madzlan@utusangroup.com.my


Jacob George menunjukkan salinan aduan polis dan keratan media mengenai kelemahan pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang pada sidang akhbar di Batu Feringgi, Pulau Pinang, semalam.


PULAU PINANG 23 Mac - Rakyat berpendapatan rendah di negeri ini mula merasakan mereka dan generasi akan datang tidak mempunyai masa depan cerah jika kerajaan DAP Pulau Pinang terus memerintah.

Maklum balas tersebut diperoleh daripada kaji selidik yang dijalankan oleh Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam (CASSA) terhadap orang ramai di sini sejak tiga hari lalu.

Presiden CASSA, Datuk Dr. Jacob George berkata, golongan tersebut melihat pembangkang gagal menyediakan polisi yang boleh melindungi hak selain menjaga kebajikan mereka.

Menurutnya, rakyat berpendapatan rendah khususnya di bahagian pulau bimbang mereka suatu hari nanti akan dihalau berikutan projek kediaman mewah yang semakin bercambah, seolah-olah tiada kawalan daripada kerajaan negeri.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Sikap membisu NGO dipersoal

Posted:

Sikap membisu NGO dipersoal

PULAU PINANG 23 Mac - Pergerakan Pemuda UMNO negeri membidas sikap berdiam diri beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dalam isu pembinaan loji panel solar yang mengeluarkan toksik di Batu Kawan, di sini oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.

Ketuanya, Shaik Hussein Mydin berkata, beliau keliru dengan NGO terbabit kerana selama ini mereka begitu lantang membantah pembinaan kilang memproses nadir bumi, Lynas di Pahang.

Menurutnya, ia menunjukkan perjuangan mereka berteraskan ideologi pembangkang dan hanya berselindung di sebalik nama NGO.

"Pemuda UMNO keliru di manakah NGO yang gah mempertahankan anti-Lynas (Himpunan Hijau 2.0). Jelas mereka hanya bersuara apabila boleh menyalahkan Barisan Nasional dan bukannya DAP.

"Terbukti mereka hanya berat sebelah dan sebenarnya menyokong perjuangan dan ideologi DAP tetapi berselindung di sebalik nama NGO," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan