Selasa, 3 April 2012

Utusan Online - Rencana

Utusan Online - Rencana


Jangan langgar sempadan agama

Posted:

Jangan langgar sempadan agama


Pemangku Raja Perak, Raja Dr. Nazrin Shah Sultan Azlan Shah menyampaikan titah pada Istiadat Pembukaan Mesyuarat Pertama penggal kelima Dewan Negeri ke-12 di Bangunan Perak Darul Ridzuan, semalam. Turut berangkat hadir, Raja Puan Besar Perak, Tuanku Zara Salim. - BERNAMA


ALHAMDULILLAH, beta bersyukur ke hadrat Ilahi, kerana dengan izin dan rahmat dari-Nya jua, beta bersama Raja Puan Besar dapat berangkat ke Istiadat Pembukaan Rasmi Penggal Kelima, Dewan Negeri Perak Darul Ridzuan Ke-12.

Peristiwa-peristiwa penting yang berlaku di serata dunia sepanjang 2011 mempunyai kesan langsung mahupun tidak langsung kepada penduduk dunia serta turut mempengaruhi iklim sosial, iklim ekonomi dan iklim politik di negara ini. Amerika Syarikat masih bergelut untuk mengembalikan kemakmuran ekonomi yang pernah menjadi satu kebanggaan mereka pada masa lalu.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

ASEAN: Keluarga sihat, berkembang

Posted:

ASEAN: Keluarga sihat, berkembang


Najib Tun Razak ketika menghadiri Mesyuarat Sidang Kemuncak ASEAN kali-20 di Phnom Penh, Kemboja, semalam.


KOMEN NAJIB RAZAK HARI INI
SAYA adalah antara 10 ketua negara dan kerajaan yang tiba di Phnom Penh untuk menghadiri Sidang Kemuncak ASEAN.

Sepanjang dua hari akan datang, kami akan menganalisis cabaran dan peluang yang mendepani rantau ini serta membincangkan bagaimana kami boleh bekerjasama dengan sebaik mungkin untuk menanganinya.

Walaupun tumpuan utama kami nanti ialah mengenai masa depan ASEAN, namun adalah sesuatu yang memberi manfaat sekiranya kami mengimbas kembali kerjasama yang pernah terjalin antara kami suatu ketika dulu, untuk melihat sejauh mana jalan yang telah kami lalui.

Persatuan ini diasaskan secara rasmi pada 1967, tetapi sidang kemuncak pertamanya hanya diadakan pada 1976 iaitu ketika rantau ini dan penduduknya menghadapi saat-saat yang bergelora.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan