Khamis, 5 April 2012

Harian Metro: BeritaUtama

Harian Metro: BeritaUtama


Sebulan bersama syarat cina buta

Posted: 04 Apr 2012 01:23 PM PDT

JOHOR BAHRU: Sekumpulan lelaki menjadi pak sanggup atau cina buta semata-mata mengidamkan imbuhan lumayan mencecah RM10,000 serta berpeluang bermalam dengan isteri ekspres bagi memuaskan nafsu selama sebulan sebelum diceraikan.

Dengan imbuhan serta pelbagai barangan mewah lain diberikan isteri ekspres masing-masing, kumpulan cina buta terbabit tidak kisah dilabel dengan gelaran itu, malah memberi alasan ia bukan perkara mendatangkan kesalahan kerana segala-galanya dilakukan mengikut syarak.

Bagi memudahkan pelanggan terdesak menghubungi mereka, kumpulan cina buta terbabit mendedahkan identiti serta maklumat peribadi berserta nombor telefon masing-masing dalam laman web.

Seorang daripada cina buta yang hanya mahu dikenali sebagai Ramli, 31, berkata, dia yang berasal dari Tapah, Perak, datang ke bandar raya ini enam tahun lalu sebelum terjebak kegiatan itu setahun kemudian.


Menurutnya, dia mula terjebak kegiatan cina buta apabila menganggur lima bulan sebelum ditawarkan peluang menjadi cina buta kepada seorang kerani yang tinggal di Kuala Lumpur.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.




Drebar mati tersepit

Posted: 04 Apr 2012 01:23 PM PDT

NILAI: Perjalanan seorang pemandu lori dipercayai mahu menghantar kicap ke ibu negara bertukar tragedi apabila dia maut tersepit akibat kenderaannya terbabit dalam kemalangan dengan dua treler di Kilometer 282.7 Lebuhraya Utara-Selatan arah utara berdekatan susur keluar Nilai di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 8.20 pagi itu, lori dipandu Md Norsah Aziz, 35, berkedudukan antara dua treler menyebabkan tubuhnya tersepit di tempat duduk pemandu.

Mangsa yang cedera parah di kepala terpaksa dikeluarkan sepasukan anggota bomba dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Jurucakap polis berkata, Md Norsah yang memandu lori membawa muatan kicap datang dari arah Johor menuju ke Kuala Lumpur.


"Setiba di tempat kejadian, dia yang berada di laluan paling kiri dipercayai gagal mengawal kenderaannya lalu merempuh sebuah treler membawa muatan pasir yang berhenti kerana rosak tetapi tidak sempat masuk ke laluan kecemasan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan