Jumaat, 6 April 2012

Berita Harian: MukaDepan

Berita Harian: MukaDepan


Jasa BR1M

Posted: 05 Apr 2012 03:25 PM PDT

MukaDepan

KHADIJAH AWANG (kiri) terharu apabila ditemukan semula anak keduanya, Norhidalyah Awang, yang telah terpisah 21 tahun lalu di Kampung Kuala Mai, Kulau Krau, semalam.

KHADIJAH AWANG (kiri) terharu apabila ditemukan semula anak keduanya, Norhidalyah Awang, yang telah terpisah 21 tahun lalu di Kampung Kuala Mai, Kulau Krau, semalam.

Ibu, anak terpisah 21 tahun bertemu semula selepas mohon bantuan

KUALA KRAU: Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang diberikan kerajaan bukan saja membantu meringankan beban kewangan rakyat, malah memberi seribu pengertian buat Nor Hidayah Awang, 27, apabila dipertemukan kembali dengan ibu kandungnya selepas terpisah selama 21 tahun. Beliau yang berasal dari Kampung Kuala Mai, di sini, pernah berputus asa untuk menjejaki ibunya, Khatijah Jaafar, 49, yang gagal ditemui selepas berpisah dengan bapanya sejak beliau berusia enam tahun.

Menceritakan kembali detik pertemuan bersejarah itu, ia bermula apabila suaminya, Khairul Mubin, 27, membuat permohonan BR1M, dua bulan lalu tetapi dimaklumkan suaminya tidak layak.

Dapatkan naskhah Berita Harian hari ini untuk berita lanjut

Komen Anda

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersial. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen

KLCC - Lady Roses

Syukur kpd Tuhan, usaha seorang ibu, kasihkan anak2....BR1M itu ada hikmahnya...

bukan penerima BR1M

Itulah berkatnya rezeki Allah..

KLCC - Lady Roses

Alhamdulillah...online je BH pepagi ni...terharu lak dgn story ibu dan anak ni...thank's PM....i pun merasa gak BR1M tu hari...siapa nak bagi RM 500 tu...byk tu...bersyukurlah dgn kerajaan dan negara kita ini...apa lagi nak....betul, klu boleh petrol nak lagi murah, barang2 keperluan lagi murah but ini melibatkan byk pihak, kalau 1 pihak je yg usaha nak turunkan...tak boleh buat jugak...harap2 lepas PRU nanti, ada perubahan yg besar...faham keadaan kewangan kerajaan...sebab tu sabar menanti...

Suhaimi

Kalau sesuatu di buat dgn niat yg baik spt yg dibuat YB PM maka Allah SWT lipat ganda balasannya.amin

pak cik din

Alhamdulillah, tiap2 1 peristiwa itu ada hikmahnya di sisi Allah. Dia lah yg berkuasa atas tiap2 sesuatu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan