Rabu, 28 Disember 2011

Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Tarian tiang unsur seks

Posted:

Tarian tiang unsur seks

Tarian tiang unsur seks

Oleh WARTAWAN KOSMO!
berita@kosmo.com.my

KOMBINASI gambar rakaman menunjukkan beberapa aksi menjolok mata yang dilakukan gadis-gadis tempatan dan Siam di sebuah kelab malam di Pandan Perdana, Ampang Jaya awal pagi semalam. Seorang lelaki dilihat membawa bunga untuk dikalungkan pada leher penari tiang.


AMPANG JAYA - Siapa sangka sebuah kelab malam yang terletak di pinggir ibu kota menyajikan 'hidangan' yang menjolok mata apabila penari wanita tempatan dan asing yang berbikini bergabung tenaga demi menarik perhatian lelaki miang berkunjung ke situ saban malam.

Wanita-wanita tempatan dan Siam itu hanya memakai coli serta seluar dalam sebelum mempamerkan aksi-aksi yang dapat mencairkan lelaki.

Tempat beraksi pula sangat strategik kerana pemilik kelab menyediakan pentas dan tiang setinggi kira-kira tiga meter untuk membolehkan penari melakukan aksi panas yang akan mendapat sorakan pengunjung.

Lagi kuat sorakan, lagi ghairah si penari melakukan aksi-aksi menjolok mata hingga salah seorang daripada kira-kira 10 penari yang terlibat dipakaikan mahkota.

Bukan itu sahaja, penari yang mabuk dibuai alunan muzik rancak dan alkohol itu akan memanjat tiang berkenaan dengan aksi liuk-lentok untuk menggoda pengunjung memberikan mereka kalungan bunga.

Mereka yang memperoleh kalungan bunga kemudian akan melayan pelanggan yang sudi menghadiahkan mereka kalungan tersebut.

Kalungan bunga itu kemudian akan dihantar semula ke kaunter bayaran untuk dijual kembali kepada pelanggan yang berminat dengan aksi gadis-gadis berusia lingkungan 20 dan 30-an tersebut pada babak seterusnya.

Bagaimanapun, untuk mengurangkan perhatian pihak berkuasa, pemilik kelab bijak mengaturkan rancangan dengan menselang-selikan persembahan ala pat-pong di Thailand tersebut dengan persembahan live band.

Walaupun persembahan muzik itu agak membosankan buat pengunjung tetapi ia memberi ruang kepada penari melayan pelanggan dan mengumpul tenaga untuk aksi seterusnya.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

Peniaga warung tanggung hutang RM600,000

Posted:

Peniaga warung tanggung hutang RM600,000

Peniaga warung tanggung hutang RM600,000

Oleh TOREK SULONG
berita@kosmo.com.my

FARIDAH menunjukkan salinan laporan polis dan notis amaran syarikat Court Malaysia Sdn. Bhd. membabitkan hutang tertunggak lebih RM15,000 di Pasir Puteh semalam.


PASIR PUTEH - Seorang peniaga warung makan yang berpendapatan hanya sekitar RM1,500 sebulan kini terpaksa menanggung hutang berjumlah lebih RM600,000 ekoran maklumat peribadinya didakwa telah disalahgunakan oleh pihak ketiga.

Faridah Muhamad, 45, dari Kampung Padang Pak Amat di sini mendakwa, hutang tersebut membabitkan pinjaman yang dibuat pihak terbabit dari sebuah syarikat barangan kelengkapan rumah dan enam institusi kewangan tempatan.

Dakwanya, dia tidak menolak kemungkinan kegiatan tersebut turut melibatkan kakitangan institusi kewangan terbabit kerana meluluskan pinjaman tanpa sebarang dokumen perjanjian yang ditandatangani beliau.

"Bebanan hutang itu mula terbongkar apabila permohonan saya untuk mendapatkan pinjaman mikro perniagaan daripada sebuah bank di Pasir Puteh gagal disebabkan hutang bagi pembelian enam buah kereta melibatkan enam buah bank perdagangan tempatan.

"Bank berkenaan menunjukkan senarai nama beberapa buah bank yang menyenarai namanya sebagai pemiutang tegar, namun, sehingga kini saya belum menerima sebarang surat notis yang berkaitan kecuali surat dari syarikat guaman yang mewakili Court Malaysia Sdn. Bhd.

"Surat berdaftar syarikat guaman itu bertarikh 21 November 2011 memberi notis amaran meminta saya melunaskan hutang tertunggak sebanyak RM15,204.02 dalam kadar segera sebelum tindakan mahkamah diambil," katanya ketika ditemui semalam.

Faridah memberitahu, notis amaran itu diperolehinya ketika pulang ke rumah ibunya di Manek Urai, Kuala Krai pada 23 Disember lalu dan ekoran itu dia membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPPD) Pasir Puteh kelmarin selepas mendakwa menjadi mangsa penipuan.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

Ikon penyiaran negara

Posted:

Ikon penyiaran negara

Ikon penyiaran negara


RAIS (dua dari kanan) mendengar penerangan daripada Pengarah Jabatan Kerja Raya Wilayah Persekutuan, Adnan Shukri (kiri) mengenai pembinaan bangunan Pusat Berita Bersepadu RTM di Bukit Angkasapuri, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR -- Bangunan Pusat Berita Bersepadu Radio Televisyen Malaysia (RTM) di Bukit Angkasapuri di sini yang dibina dengan belanja RM100 juta akan menjadi ikon atau mercu tanda kejayaan dalam bidang penyiaran negara.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, ia juga akan dijadikan pusat penyampaian berita dan hal ehwal semasa di samping berfungsi sebagai pusat arkib dan pentadbiran untuk kakitangan RTM.

"Dengan ini maka terjelmalah impian kementerian dan kerajaan untuk mewujudkan prasarana bagi tujuan pemberitaan.

"Secara puratanya, projek ini telah siap 94 peratus dan memerlukan enam peratus lagi untuk disiapkan menjelang 21 Januari tahun depan," katanya selepas melawat tapak projek bangunan itu di Bukit Angkasapuri di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan