Khamis, 29 Disember 2011

Berita Harian: MukaDepan

Berita Harian: MukaDepan


Ejen asing kaut habuan 30 peratus

Posted: 28 Dec 2011 11:33 AM PST

KUALA LUMPUR: Siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung penipuan perolehan kontrak Iskandar Investment Berhad (IIB) yang mencecah berbilion ringgit membongkar wujudnya pembabitan ejen asing sebagai orang tengah yang 'dilantik' orang dalam syarikat berkenaan.

Komen Anda

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen

odu

hasil duit yg tidak sah, akan dapat balasan juga. nak lari ke mana? walau bertahun tapi akhirnya akan kedapatan juga..padan muka!

Pemerhati

Kesian rakyat yang dipaksa membayar pelbagai cukai bermula dari pendapatan hinggalah perbelanjaan harian yang kini rata2 2-3 kali ganda lebih tinggi berbanding 5-6 tahun lepas, wang mereka yg sepatutnya digunakan untuk membangunkan negara tetapi dijadikan transit mudah bagi pihak atasan dan tertentu menyeleweng dan bersenang-senang dengan duit haram.. Makan hasil haram bila mati ada pula keinginan dan cita2 nak masuk syurga.. siap tunjuk baik bersedekah pula dari sumber tersebut.. astaqfirullah.. manusia munafik makin lama makin ramai kat atas muka dunia ne.. "sesungguhnya di akhir zaman pemimpin dan ulama kebanyakannya adalah dari kalangan org2 munafik" (hadiths sahih)
Jadi tak usahlah bertalkin 44 hari dan malam bila hidup sebagai munafik kerana munafik itu lebih hina kedudukannya di sisi Allah berbanding golongan kafir.. Kedua2nya adalah kekal sebaghai ahli neraka jahanam. Nauzubillah...
Pastikan keluarga anda tidak sesekali memakan hasil orang lain dengan cara yang tidak sah di sisi agama jika anda adalah seorang Islam

hudud

pengkhianat negara. harus dihukum mati

shah

syabas SPRM...x-CEO IIB tiada tindakan ker?

MILSALI

TAUBAT LAH KAMU...

AB.HARIS BIN SAUFI

Ni baru betul,sekarang Pengawai lebih kaya dari orang berniaga.Kuatkan lagi usaha benteras rasuah lebih2 lagi orang yang berkuasa (jerung)

Full content generated by Get Full RSS.

Hijjaz dilanda kontroversi umrah

Posted: 28 Dec 2011 11:24 AM PST

MukaDepan

JOHOR BAHRU: Kumpulan nasyid terkenal, Hijjaz berdepan tuntutan daripada 300 peserta umrah selepas gagal membawa mereka menunaikan ibadat umrah walaupun sudah membayar kepada syarikat milik kumpulan itu, HijjazLegend Travel and Tours.

Dapatkan naskhah Berita Harian hari ini untuk berita lanjut

Kami pernah meminjam daripada bank sebanyak RM2 juta bagi membayar hutang peserta, tetapi tidak dapat berikutan beberapa laporan yang disiarkan dalam akhbar serta dirujuk kepada Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM). - Mohd Faizal Osman, Anggota kumpulan Hijjaz


Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan