Selasa, 3 April 2012

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Jutawan kosmetik rugi RM500,000

Posted:

Jutawan kosmetik rugi RM500,000

Oleh Ilah Hafiz Aziz
pengarang@utusan.com.my


Ira Ghani menunjukkan gambar Luluk Tanjiyah (atas) dan Udayati (bawah) serta kotak jam yang telah kosong pada sidang akhbar di rumahnya di Medan Idaman, Gombak, semalam.


KUALA LUMPUR 3 April - Jutawan dan pengasas kosmetik Aura Seri, Ira Ghani dan suaminya yang juga pakar motivasi, Datuk Ibrahim Ahmad kerugian hampir RM500,000 setelah wang tunai dan pelbagai barangan berharga dilarikan dua amah mereka, kelmarin.

Kejadian dipercayai berlaku pada awal pagi ketika pasangan suami isteri itu berada di Singapura atas urusan perniagaan.

Perkara itu hanya diketahui apabila mendengar pesanan suara daripada anak sulung mereka, Mohd. Danish Irfan, 13, menerusi telefon bimbit kira-kira pukul 2.30 petang.

Menurut Ira, anaknya memaklumkan kedua-dua amah mereka iaitu Luluk Tanjiyah, 33, dan Udayati, 40-an, hilang bersama dua unit iPad dan telefon pintar iPhone.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Seleweng gas subsidi dibongkar

Posted:

Seleweng gas subsidi dibongkar

Oleh ANGELINA SINYANG
pengarang@utusan.com.my


RAMLI Nayan (kiri) bersama dua pegawainya memeriksa peralatan digunakan oleh sindiket penyelewengan gas bersubsidi yang diserbu di Kilometer 22, Jalan Ipoh-Kuala Lumpur, Rawang, semalam.


KUALA LUMPUR 3 April - Satu sindiket membina premis untuk dijadikan pusat pemindahan gas bersubsidi di dalam hutan di Kilometer 22, Jalan Ipoh-Kuala Lumpur, Rawang dekat sini bagi mengelak kegiatan haram itu dikesan pihak berkuasa.

Di bangunan tidak bernombor itu, sindiket ligat menjalankan kegiatan memindahkan gas dari tong kegunaan domestik ke tong industri yang memberi mereka keuntungan lumayan.

Namun, kegiatan haram itu akhirnya terbongkar apabila sepasukan empat pegawai penguat kuasa dari Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (PPDNKK) Gombak diketuai Ketuanya, Ramli Nayan membuat serbuan di premis berkenaan pada pukul 8 malam tadi.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan