Isnin, 26 Mac 2012

Utusan Online - Rencana

Utusan Online - Rencana


Tidak mustahil genggam Selangor

Posted:

Tidak mustahil genggam Selangor

Oleh ZULKIFLI JALIL
pengarang@utusan.com.my


Najib Tun Razak (empat, kanan) melakukan "flag-off" kenderaan 4x4 yang membawa muatan tilam dan dapur gas bagi diedarkan kepada mangsa-mangsa banjir sekitar Parlimen Hulu Langat dan Ampang di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Dusun Tua, Hulu Langat, kelmarin. - BERNAMA


DALAM tempoh 1,460 hari dari tarikh Pilihan Raya Umum Ke-12, apa yang rakyat Selangor telah saksikan.

Apa hasil ekonomi baru Selangor? Dalam tempoh empat tahun ini berapa banyak rumah mampu milik dibina? PKNS buat apa? Berapa banyak kawasan pertumbuhan baru dibuka? Jika semasa pentadbiran Barisan Nasional (BN), Selangor ada Lembah Bernam, Lembah Beringin, apa yang Menteri Besar kerajaan PKR Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim buat?

Tak habis-habis yang dipasang Abdul Khalid di seluruh pelosok negeri adalah poster-poster dan sepanduk yang tertera ucapan 'terima kasih, terima kasih dan terima kasih'. Terima kasih kepada siapa? Kepada diri sendirikah?

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Jangan tipu bekas tentera

Posted:

Jangan tipu bekas tentera

UTUSAN: Apakah fungsi persatuan atau NGO bekas anggota tentera terhadap ahli-ahlinya, secara khususnya PVTM sendiri?

MOHD ALI: Persatuan bekas-bekas tentera seperti PVTM akan turun mendekati dan menjaga kebajikan ahli-ahlinya dan keluarga mereka. Persatuan juga perlu menjadi ejen untuk menerangkan apa yang kerajaan sudah, sedang atau boleh lakukan untuk ahli-ahlinya.

PVTM sehingga kini sudah menjalankan 78 program untuk membela dan membantu bekas tentera. Seperti mana-mana rakyat biasa, bekas tentera juga ceria bila kerajaan dilihat berusaha membantu mereka.

Pada 1 dan 2 April ini, PVTM akan ke Hulu Selangor untuk cuba kumpulkan bekas tentera di beberapa buah Felda untuk mendengar keluhan mereka. Kami anggarkan terdapat sekitar 1,000 bekas tentera, tidak termasuk ahli keluarga mereka di kawasan tersebut.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan