Rabu, 28 Mac 2012

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Kastam rampas syabu RM1.4 juta

Posted:

Kastam rampas syabu RM1.4 juta

Oleh SAFINA RAMLI
pengarang@utusan.com.my


AbdUL Aziz Abdul Latif (dua kiri) bersama pegawainya dari kiri Yusoff Ibrahim, Jayadevan Naidu dan Azizan Abdullah menunjukkan bungkusan (kiri) yang disyaki mengandungi syabu RM1.4 juta dan bungkusan ketamin dianggarkan bernilai RM31,900 pada sidang akhbar di pejabat Kastam Alor Setar, semalam.


ALOR SETAR 28 Mac - Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) negeri menahan seorang lelaki warga Filipina kerana dipercayai cuba menyeludup sejumlah 5.65 kilogram dadah jenis syabu bernilai kira-kira RM1.4 juta di Kompleks Imigresen dan Kuarantin (CIQ) Bukit Kayu Hitam di sini kelmarin.

Suspek berusia 28 tahun ditahan kira-kira pukul 1.40 petang ketika melalui laluan bas dan pejalan kaki kompleks itu setelah kandungan beg pakaian yang dibawanya didapati meragukan.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Jururawat terkejut duit gaji RM2,000 lesap

Posted:

Jururawat terkejut duit gaji RM2,000 lesap

KUALA KANGSAR 28 Mac - Seorang jururawat yang hendak mengeluarkan wang gajinya sebanyak RM2,000 terkejut apabila mendapati duit itu lesap, dipercayai dicuri melalui perbankan Internet.

Noor Haslina Ngah Awi, 41, menyedari kehilangan wangnya ketika dia ingin mengeluarkan wang menerusi mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di sebuah cawangan bank berkenaan di sini pada Isnin lalu.

Dia terperanjat apabila mendapati jumlah wang dalam akaunnya hanya berbaki RM11.13.

"Saya bergegas ke pejabat bank tersebut di Kuala Kangsar untuk mendapatkan penyata kewangan dan diberitahu, wang saya dikeluarkan melalui perbankan Internet pada hari gaji saya dimasukkan.

"Saya jadi bingung apabila diberitahu wang itu mungkin dikeluarkan di Kuala Lumpur. Pihak bank pula tidak dapat mengesan siapa yang mengeluarkan wang itu tanpa pengetahuan saya," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan