Ahad, 25 Mac 2012

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Budak hantar SMS ugutan

Posted:

Budak hantar SMS ugutan

JOHOR BAHRU 25 Mac - Negara baru-baru ini dikejutkan dengan kisah tragis kanak-kanak Nurul Nadirah Abdullah, 5, yang ditemui dibunuh dan dibakar di sebuah rumah terbengkalai di Nusa Damai, Masai pada 8 Mac lalu.

Kes Nurul Nadirah yang lebih dikenali sebagai Dirang itu menjadi tumpuan sehingga ada pihak yang bertindak menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur ugutan meminta wang tebusan kepada ibu kanak-kanak itu, Roselyn Alan, 25.

Namun, polis hari ini mengesahkan SMS ugutan tersebut sebenarnya dihantar oleh dua kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun.

Berikutan usia kanak-kanak itu, kes ugutan tersebut terpaksa ditutup kerana ia tidak menjadi satu kesalahan seperti diperuntukkan Seksyen 83 Kanun Keseksaan.

Utusan Malaysia difahamkan, kanak-kanak terlibat mengambil kesempatan menghantar SMS ugutan itu kepada Roselyn selepas membaca laporan akhbar berhubung kehilangan Dirang.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Anggota JI tidak berada di Sabah

Posted:

Anggota JI tidak berada di Sabah

Oleh Abdul Rashid Abdul Rahman
pengarang@utusan.com.my


JURUCAKAP Angkatan Tentera Filipina, Kolonel Marcelo Burgos menunjukkan gambar Zulkifli Abdul Hir atau Marwan di utara Manila, Februari lalu.


KOTA KINABALU 25 Mac - Polis Sabah hari ini menolak kemungkinan pengganas Jemaah Islamiyah (JI) kelahiran Johor, Zulkifli Abdul Hir atau Marwan berada atau memasuki negeri ini.

Pesuruhjaya Polis Negeri, Datuk Hamza Taib berkata, sempadan negara khususnya di negeri ini sentiasa dikawal ketat dan pihaknya sentiasa melakukan pemantauan secara berterusan.

"Sabah sentiasa dikawal baik dan masyarakat tidak perlu risau," katanya ketika ditemui pada sambutan Hari Polis Ke-205 peringkat negeri di Stadium Majlis Daerah Putatan di sini, hari ini.

Menurut Hamza, berdasarkan kepada laporan risikan, Marwan dikatakan masih hidup.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan