Khamis, 29 Mac 2012

Harian Metro: Setempat

Harian Metro: Setempat


‘Saya sangka dia main-main’

Posted: 28 Mar 2012 11:11 AM PDT

PUTRAJAYA: "Saya mendapat tahu kejadian ini daripada seorang rakan dan pada mulanya saya ingatkan dia main-main. Namun, saya ke tempat kejadian dengan seorang rakan untuk mengetahui perkara sebenar," kata isteri Khairul Hisham Janarudin, 37, yang terbunuh dalam kemalangan di Persiaran Selatan dekat Desa Pinggiran Putra di sini, semalam.

Suaminya ahli jawatankuasa Pemuda Umno Bahagian Hulu Langat maut selepas kenderaan pelbagai guna Toyota Estima dinaiki bersama empat rakannya terbabas dan merempuh tiang lampu dari arah Dengkil-Putrajaya.


Kemalangan pada jam 5 petang itu turut meragut nyawa Timbalan Pengerusi Tetap Pemuda Umno bahagian itu, Saifuddin Kandar, 39, selepas masing-masing dipercayai tercampak dari kenderaan berkenaan.

Jenazah mangsa dibawa ke Hospital Serdang untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga masing-masing untuk dikebumikan.


Tiga lagi rakan mereka cedera termasuk seorang dilaporkan parah.


Mereka ialah Ahmad Zarani Md Zam, Yazid Ghazali dan Razip Rashid, masing-masing berusia 30-an, kini dirawat di Hospital Putrajaya.

Difahamkan kejadian itu berlaku selepas mereka berlima dalam perjalanan pulang selepas menghantar seorang rakan yang juga Ketua Penerangan Pemuda Umno bahagian itu, Al Dita Aladin ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) untuk menunaikan umrah.


Isteri Khairul Hisham yang enggan dikenali ketika ditemui di pekarangan Hospital Serdang, dekat sini, berkata, dia tidak mengetahui suaminya keluar rumah untuk menemui rakannya.

"Kali terakhir saya bertemu arwah petang semalam (kelmarin) ketika berada di rumah. Walaupun masih terkejut, saya reda dengan pemergiannya," katanya yang bakal menimang cahaya mata kelima dua bulan lagi.


Ketua Polis Daerah Sepang, Superintendan Imran Abdul Rahman yang mengesahkan kemalangan berkenaan berkata, polis masih menyiasat punca kejadian itu.


"Polis akan menyiasat kes itu mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana kesalahan memandu secara berbahaya sehingga menyebabkan kematian," katanya.




3 didenda RM25

Posted: 28 Mar 2012 11:09 AM PDT

SEREMBAN: Tiga wanita termasuk berusia belasan tahun didenda RM25 oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam kerana berkelakuan kurang sopan dengan berpakaian dan aksi mengghairahkan di sebuah pusat hiburan di sekitar Nilai, dekat sini, Sabtu lalu.

Faiqah Azizan, 24, Nurul Huda Abdul Rahman, 23, dan Nooranishah Mohamad Isa, 19, mengangguk faham terhadap tuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah di depan Majistret Mohamad Izwan Mohamed Noh.


Ketiga-tiga tertuduh yang memakai baju kurung dan bertudung, kemudian membuat pengakuan bersalah.

Mengikut pertuduhan, mereka didakwa menari di atas pentas dengan pakaian dan aksi mengghairahkan serta berkelakuan kurang sopan di tempat hiburan awam.


Perbuatan itu dilakukan di sebuah pusat hiburan di Putra Nilai, Nilai, kira-kira jam 2.20 pagi, 24 Mac lalu.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan