Selasa, 27 Mac 2012

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Pelajar, guru disimbah asid

Posted:

Pelajar, guru disimbah asid

Oleh WAN NOOR HAYATI WAN ALIAS
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 27 Mac - Seorang pelajar perempuan dan seorang guru wanita cedera selepas kedua-duanya disimbah cecair dipercayai asid ketika sedang menunggu bas untuk ke sekolah di perhentian bas Batu 17, Rawang, dekat sini pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 7 pagi itu, mangsa, Nuraqilah Osman, 14, dan S. Rani, 46, difahamkan dihampiri dua lelaki tidak dikenali tanpa menaiki apa-apa kenderaan.

Kedua-dua suspek kemudiannya dipercayai meragut seutas rantai emas guru sekolah tersebut sebelum menyimbah cecair berkenaan ke arah mangsa serta pelajar itu lalu melarikan diri.

Difahamkan orang ramai yang berada di lokasi kejadian membawa kedua-dua mangsa ke Hospital Selayang.

Menurut Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah, pelajar itu melecur di bahagian belakang badan dan menerima rawatan pesakit luar di pusat perubatan berkenaan.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Pemilik kedai makan ditemui mati dibunuh

Posted:

Pemilik kedai makan ditemui mati dibunuh

SEREMBAN 27 Mac - Seorang pemilik kedai makan ditemui mati dalam keadaan mengerikan selepas dibunuh sebelum mayatnya dicampak di sebatang jalan di Kampung Pasir Lin Sum, Siliau dekat sini semalam.

Jurucakap polis berkata, mangsa, Ruzina Jaafar, 40, ditemui terbaring oleh seorang wanita yang kebetulan melalui jalan tersebut kira-kira pukul 8 pagi.

Jelasnya, berdasarkan siasatan awal, mangsa yang memakai baju berwarna gelap dan seluar jean dibunuh di tempat lain sebelum mayatnya dicampak di jalan berkenaan.

"Hasil pemeriksaan awal kita juga dapati ada kesan jerutan di leher mangsa dan terdapat kesan lebam di bahagian kepala mangsa.

"Kita juga percaya mangsa dibunuh dalam tempoh tidak sampai 24 jam sebelum mayatnya ditemui," katanya di sini semalam.

Dalam pada itu, abang mangsa, Mohd. Rafi Jaafar, 42, pula menjelaskan, adiknya yang telah berkahwin dan mempunyai enam anak memiliki sebuah kedai makan di Simpang Pertang, Jelebu dekat sini.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan