Isnin, 26 Mac 2012

Utusan Online - Politik

Utusan Online - Politik


Anwar saman Nallakaruppan RM100 juta

Posted:

Anwar saman Nallakaruppan RM100 juta


SIVARASA yang mewakili Anwar Ibrahim mengadakan sidang akhbar berhubung pernyataan tuntutan saman terhadap Nallakaruppan dan Utusan Melayu (M) Bhd. di lobi Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur Jalan Duta di Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 26 Mac - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan saman fitnah RM100 juta terhadap Ahli Dewan Negara, Datuk S. Nallakaruppan dan Utusan Melayu (M) Bhd. atas dakwaan mengaitkan beliau dengan aktiviti biseksual.

Anwar memfailkan saman itu melalui firma guaman Tetuan Daim & Gamany di Kaunter Pendaftaran Mahkamah Tinggi di sini pada pukul 10.30 pagi.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu bagaimanapun tidak hadir ke mahkamah dan hanya diwakili oleh peguam, R. Sivarasa.

Saman itu berhubung petikan ringkas yang disiarkan oleh akhbar Utusan Malaysia pada 20 Mac lalu di muka surat hadapan bertajuk Anwar biseksual, tak boleh jadi Ketua Pembangkang - Nalla dan berita penuh di muka surat enam bertajuk Nallakaruppan tuduh Anwar biseksual.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Azmin perlu jawab dahulu dakwaan miliki saham RM8 juta

Posted:

Azmin perlu jawab dahulu dakwaan miliki saham RM8 juta

KUALA LUMPUR 26 Mac - Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali didesak supaya menjawab dakwaan berhubung pemilikan saham berjumlah RM8 juta terlebih dahulu sebelum mempertikaikan kos ubah suai pejabat bekas Exco kerajaan negeri Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali.

Pengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) Kedah, Zamil Ibrahim berkata, sehingga kini Azmin belum memberi sebarang maklum balas terhadap laporan yang dibuat oleh bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari kepada pihak berkuasa pada 17 November 2009.

Menurut beliau, rakyat mahu mengetahui bagaimana Azmin dan isterinya, Shamsidar Taharin boleh memiliki pelbagai saham dalam jumlah yang begitu besar sepanjang 1992 hingga 1994.

"Saya percaya pendapatan Azmin sebagai Setiausaha Sulit Anwar yang merupakan Menteri Kewangan ketika itu tidak mencukupi untuk membiayai pembelian saham-saham tersebut.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan