Khamis, 29 Mac 2012

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Lima sindiket dadah warga Afrika tumpas

Posted:

Lima sindiket dadah warga Afrika tumpas


NOOR Rashid Ibrahim (tengah) menunjukkan alat ganti kenderaan yang digunakan untuk menyeludup dadah pada sidang akhbar di Bukit Aman, Kuala Lumpur, semalam. - UTUSAN/IZHAM JAAFAR


KUALA LUMPUR 29 Mac - Lima sindiket dadah antarabangsa didalangi warga Afrika adalah antara enam sindiket yang tumpas dalam beberapa siri serbuan polis di sekitar Lembah Klang, baru-baru ini.

Dalam serbuan itu, polis merampas sejumlah 51.2 kilogram syabu dan 7,728 biji pil ekstasi bernilai RM10.3 juta selain menahan 11 individu iaitu sembilan warga Afrika termasuk dua wanita, serta dua lelaki tempatan.

Kesemua mereka yang ditahan dalam serbuan sejak dua minggu lalu itu berusia antara 20 hingga 48 tahun.

Sindiket pengedaran dadah didalangi warga Afrika dikesan menyeludup masuk melalui Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan kebanyakan mereka menggunakan pas pelajar.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Kehilangan Nur Aqila bimbangkan keluarga

Posted:

Kehilangan Nur Aqila bimbangkan keluarga


NORAZURA Mohd. Arshad menunjukkan laporan polis dan gambar anak perempuannya, Nur Aqila Natasha Zaini (gambar kecil, kanan) di Ibu Pejabat Utusan Melayu, Kuala Lumpur, semalam. Remaja di sebelah Nur Aqila ialah kakaknya, Nur Ain.


KUALA LUMPUR 29 Mac - Seorang kanak-kanak berusia 12 tahun dilaporkan hilang sejak 18 Mac lalu dipercayai berpunca daripada masalah keluarga.

Nur Aqila Natasha Zaini dikatakan tidak pulang ke rumah bapanya di Bandar Tasik Selatan di sini sebelum satu laporan polis dibuat oleh ibunya, Norazura Mohd. Arshad, 38, di Balai Polis Salak Selatan pada Isnin lalu.

Menurut Norazura, kali terakhir dia berjumpa Nur Aqila Natasha adalah pada 17 Mac lalu ketika anak keempatnya itu datang ke rumahnya di Desa Pakar Jalan Sungai Besi.

"Aqila dan abangnya, Asyrul tinggal bersama bekas suami saya di Bandar Tasik Selatan dan akan datang ke rumah saya apabila ada kelapangan.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan