Ahad, 25 Mac 2012

Utusan Online - Politik

Utusan Online - Politik


Rekod pembangkang tidak hebat

Posted:

Rekod pembangkang tidak hebat

Oleh TARMIZI ABDUL RAHIM
pengarang@utusan.com.my


MOHD. Shafie Apdal bersalaman dengan penduduk Kampung Jusung Melanta pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Pulau Bum Bum, Semporna, semalam.


SEMPORNA 25 Mac - Parti pembangkang di negara ini langsung tidak mempunyai rekod yang boleh dibanggakan berbanding apa yang telah dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) selama ini.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, mereka telah diberi peluang memerintah beberapa buah negeri tetapi malangnya tidak berusaha membawa kemajuan, sebaliknya lebih mementingkan agenda peribadi berbanding keperluan rakyat.

Sebaliknya, menurut beliau, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sejak memegang teraju negara telah melaksanakan pelbagai usaha transformasi untuk membawa negara ke landasan tepat menjadi sebuah negara maju.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Saman Nallakaruppan jika berani - Chandra

Posted:

Saman Nallakaruppan jika berani - Chandra

KUALA LUMPUR 25 Mac - Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu segera mengheret Ahli Dewan Negara, Datuk S. Nallakaruppan ke mahkamah agar tuduhan beliau seorang biseksual dapat dibuktikan benar atau sebaliknya.

Presiden Pergerakan Keadilan Sedunia (JUST), Dr. Chandra Muzaffar berkata, Anwar hendaklah berbuat demikian sekiranya beliau memiliki keberanian untuk menafikan tuduhan Nallakaruppan.

"Pada pandangan saya, Anwar tidak akan teragak-agak mengemukakan saman terhadap Nallakaruppan jika beliau benar-benar serius ingin mempertahankan nilai moralnya.

"Memandangkan Nallakaruppan tidak mahu memohon maaf, kini terpulang kepada Anwar untuk memfailkan kes saman di mahkamah atau tidak," jelasnya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau yang juga bekas Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Nallakaruppan mencabar Anwar secara terbuka pada sidang akhbar semalam supaya mengambil tindakan undang-undang terhadapnya seawal minggu hadapan bagi membolehkan segala bukti yang menyokong dakwaan biseksual itu dapat didedahkan di mahkamah.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan