Sabtu, 31 Mac 2012

Utusan Online - Jenayah

Utusan Online - Jenayah


Dua pemandu lori ditahan

Posted:

Dua pemandu lori ditahan

Oleh RIZANIZAM ABDUL HAMID
pengarang@utusan.com.my

ALOR GAJAH 31 Mac - Dua pemandu lori ditahan selepas menghalang dan mempertikaikan tindakan sepasukan polis menahan kenderaan berat yang membawa muatan berlebihan di sebuah kawasan kuari pasir, Parit Melaka di sini Rabu lalu.

Kedua-duanya yang berusia 30 dan 42 tahun itu ditahan dalam operasi pukul 2 petang.

Ketua Operasi Unit Khas Pasukan Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Asisten Supritendan Khuzir Abd. Majit berkata, semasa melakukan pemeriksaan, kedua-dua lelaki itu enggan memberikan kerjasama.

"Akibat tindakan yang tidak mengendahkan arahan polis itu menyebabkan mereka ditahan.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan iaitu menghalang penjawat awam melakukan tugas," katanya kepada pemberita selepas mengetuai Operasi Khas Ketua Trafik Pasukan Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini baru-baru ini.

...

Sila dapatkan naskhah Mingguan Malaysia hari ini.

200 warga Afrika merusuh, cederakan Rela

Posted:

200 warga Afrika merusuh, cederakan Rela

HULU LANGAT 31 Mac - Kira-kira 200 warga Afrika merusuh dan mencederakan sekumpulan Ikatan Relawan Rakyat (Rela) yang bertugas sebagai pengawal keselamatan di Kondominium Venice Hill, Batu 9 di sini hari ini, selepas dikatakan menjadi punca kematian seorang rakan mereka.

Warga Afrika yang kebanyakannya menetap di kondominium itu dikatakan turun beramai-ramai untuk mencari anggota Rela terbabit yang bertugas semasa kejadian kira-kira pukul 1 petang.

Mereka bukan sahaja merosakkan harta benda malah beberapa anggota Rela yang sedang mengawal di kondominium itu turut cedera dipukul.

Malah pondok pengawal yang terletak di pintu masuk kediaman tersebut turut dirosakkan.

Menurut seorang penduduk yang enggan dikenali, sebelum rusuhan, seorang warga Nigeria cuba mencabul seorang tukang cuci wanita di tingkat 15 di kondominium tersebut.

...

Sila dapatkan naskhah Mingguan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan