Selasa, 27 Mac 2012

Utusan Online - Politik

Utusan Online - Politik


Pertelagahan dalam Pas terus berlaku

Posted:

Pertelagahan dalam Pas terus berlaku

KOTA BHARU 27 Mac - Pendirian Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan yang tidak bersetuju dengan urus niaga bersama kaum Yahudi, menunjukkan pertelagahan terus berlaku dalam kepimpinan parti pembangkang itu.

Bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas, Prof. Madya Mohd. Noor Deris berkata, pertelagahan itu ibarat 'retak menunggu belah' dan diharap akan membawa kepada penyatuan umat Islam di negara ini.

Menurutnya, kenyataan Nasrudin yang dilihat bercanggah dengan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu membuktikan umat Islam di negara ini benar-benar mematuhi perintah Allah dalam soal hubungan dengan Yahudi.

Justeru, beliau meminta ahli Pas sama ada yang menyokong Nasrudin mahu pun Nik Abdul Aziz dan Abdul Hadi, supaya tidak mempertikaikan soal kerjasama dengan Yahudi itu kerana ia merupakan perkara kecil.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Ketua Pembangkang dicabar minta mahkamah segerakan kes saman

Posted:

Ketua Pembangkang dicabar minta mahkamah segerakan kes saman

KUALA LUMPUR 27 Mac - Datuk Seri Anwar Ibrahim dicabar memfailkan notis permohonan bagi menyegerakan proses perbicaraan kes saman fitnah RM100 juta terhadap Ahli Dewan Negara, Senator Datuk S. Nallakaruppan dan Utusan Melayu (M) Bhd. dalam masa terdekat.

Ketua Penerangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Ruslan Kassim berkata, Ketua Pembangkang itu tidak sepatutnya mengambil tindakan undang-undang semata-mata untuk menutup mulut Nallakaruppan.

"Kita tidak mahu kes saman yang terbaru ini ditangguhkan seperti beberapa kes lain yang pernah difailkan di mahkamah.

"Tindakan Anwar melambat-lambatkan proses undang-undang boleh dianggap sama seperti menafikan keadilan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas saman yang difailkan oleh Anwar melalui firma guaman Tetuan Daim & Gamany di Kaunter Pendaftaran Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, semalam, susulan dakwaan Nallakaruppan yang mengaitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dengan aktiviti biseksual.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan