Rabu, 27 Julai 2011

Harian Metro: BeritaUtama

Harian Metro: BeritaUtama


Pelajar hilang 4 hari ditemui mati di Pattaya

Posted: 26 Jul 2011 11:33 AM PDT

KUALA LUMPUR: Seorang pelajar Malaysia yang menuntut di Jepun dan dilaporkan hilang oleh keluarganya selama empat hari akhirnya terjawab dengan penemuan mayatnya beribu kilometer dari tempat dia dilaporkan hilang.

Muhammad Syafiq Abu Ani, 25, dari Batu Pahat, Johor ditemui mati akibat terjatuh dari sebuah kondominum di Pattaya, Thailand, 23 Julai lalu.


Menurut laporan akhbar dalam talian, pattayaone.net, siasatan polis Thailand mendapati mangsa jatuh dari tingkat 14, Niran Grand Condominium di Soi Arunothai, berdasarkan penemuan barangan peribadi mangsa termasuk selipar dan tiket penerbangan balik ke Malaysia di sebuah unit di aras berkenaan.

Butiran tiket menunjukkan mangsa sepatutnya kembali ke Malaysia sehari sebelum penemuan mayatnya.


Penghuni kondominium itu juga mendakwa tidak mengenali mangsa dan sebab kehadirannya di Thailand masih dalam siasatan polis.


Berdasarkan laporan itu, siasatan awal polis mendapati mangsa dipercayai membunuh diri namun siasatan lanjut akan dilakukan dengan kerjasama Kedutaan Malaysia di Bangkok. Sementara itu jurucakap Wisma Putra mengesahkan kematian mangsa.

Komen Anda

Hantar pendapat anda mengenai isu yang dipaparkan dalam artikel ini :

Terima kasih diatas penyertaan anda. Harian Metro berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.
muke pun dah macam orang jepun....kalau memang dia bunuh diri memang merugikan diri sendiri..nauzubillah...

marina

metro memberi informasi yang berguna untuk saya.

siti aishah

kalau benar dia bunuh diri...mcmana dia leh beli tiket kalap terbang utk balik malaysia????

mimie

pelajar nie mati kenapa ada kes ke......

siti

Kenapa keluarganya tidak tahu kenapa Muhammad shafik berada di Pattaya? Thailand?
Sepatutnya, pihak keluarga lebih prihatin dan selalu berkomunikasi dengan pelajar tersebut untuk mengetahui perkembangan diri beliau? Sebagai pelajar diluar negara,keselamatan diri pelajar ini adalah terdedah deangan pelbagai angkara & faktor2 luaran yang memberhayakan. Oleh kerana itu sikap kita mesti senantiasa prihatin & ambil berat tentang dengan ancaman subversif dan pelbagai permasaalah untuk mengelakkan sebarang risiko & mala petaka. Wallahualam

Mariam Abdullah

cmana mangsa bole berada d thailand sedangkan mangsa dikatakan berada di jepun..harap pihak polis dpt menyiasat perkara ini secepat mungkin.

amy

saya amat mengenali mangsa. Adalah mustahil untuk mangsa membunuh dirinya sendiri.Mohon kerajaan Malaysia menyiasat perkara ini dengan sehingga ke akar umbi untuk mengetahui perkara sebenar. Al-Fatihah

anuar

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Peras bapa RM1.5 juta

Posted: 26 Jul 2011 09:42 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]SHAH ALAM: Akibat kemaruk cinta kepada lelaki warga Nigeria, seorang pelajar perempuan sebuah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) menipu bapa sendiri kononnya dia bersama kekasihnya itu diculik dan meminta wang tebusan RM1.5 juta untuk dibebaskan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan