Sabtu, 30 Julai 2011

Berita Harian: MukaDepan

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Berita Harian: MukaDepan


Wanita banyak pilihan

Posted: 29 Jul 2011 12:00 PM PDT

PUTRAJAYA: Penduduk Malaysia kini berjumlah 28.3 juta, pertumbuhan dua peratus untuk tempoh 10 tahun lalu dengan bilangan lelaki mencecah 14.56 juta orang, iaitu lebih tinggi berbanding 13.77 juta wanita.

Data muktamad Banci Penduduk dan Perumahan Malaysia 2010 itu diumumkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop, pada sidang media Pemakluman Laporan Taburan Penduduk dan Ciri-Ciri Asas Demografi Banci 2010 di sini, semalam.

Berdasarkan data itu, bilangan lelaki melebihi perempuan dengan nisbah 106:100. Mengikut negeri pula, Pahang mempunyai paling ramai lelaki (113), diikuti Johor (112), Negeri Sembilan (107), Sabah (107), Selangor (107), Labuan (107) dan Sarawak (106), manakala bilangan lelaki kurang daripada perempuan untuk Putrajaya (89) dan Perlis (97).

Komen Anda

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen

maimai

kalau nak tambah cawangan la ni kena pergi seberang la kot sebab kat sini tak cukup stok

muzaffar bin mohd dan

Kalau dah tahu mengapa tunggu.Harap Kerajaan lebih perhatin terhadap mejana populasi lelaki yang lebih positf & berkualiti tinggi.Tubuhkan satu kementerian khas untuk lelaki seperti mana untuk wanita demi kesejahteraan negara dalam aspek kestabilan kewangan,moral hidup dan kesihatan supaya mencapai matlamat wawasan negara.

mimi asmidar

hehhe...terpaksa la ak tambah bf jd 3 ke 4 sbb nk penuhi impian2 lelaki2 yg xde pasangan..haha

predo

sebenarnya kalo nak ikutkan penduduk perempuaN lg ramai kt malaysia cuma ada yg sibuk kt dapur lupa isi borang borang banci dan ada yg belum sah jd warganegara...

jiji

sedih sekali, byk bayi mati di buang setiap tahun....

drahman ismail

kalau ada jodoh takkan ke mana

wanita

tau dah lelaki lagi ramai kat malaysia..lelaki berkualiti je yang x ramai.:)

aryf skudal

adui.....kena jadi BMW nih..bukan kereta..BEST MAN WIN....tapi selalu perempuan suka lelaki yang berumur...isk!!

acoi

Harap jumlah wanita yang kurang itu ialah wanita yang berkualiti dan solehah. Kasihan lelaki malaysia tidak dapat membuat pilihan.

mengail

mmg Dah ditaqdirkan akhir zaman pompuan banyak lagi dari laki..

yaton

betul ker lelaki ramai.....kenapa ramai wanita membujang....lelaki dah tukar jantina kot??

Pemuda

Tubuhkan Kementerian Pembangunan Lelaki untuk tingkatkan kualiti dan mememelihara kepentingan kaum Adam di Malaysia.

mohd

nisbah 106 dan 100 adalah nisbah normal. hampir sama je dengan jumlah kelahiran. kepada kaum lelaki jagalah kualiti sebagai lelaki sebagai ketua keluarga. kepada kaum wanita pula janganlah memilih sangat dalam memilih jodoh kerana banyak lelaki yang tidak menyambung pelajaran dan tidak mempunyai kerjaya yang sempurna. terimalah lelaki seadanya walaupun kerjaya tidak seberapa.

wong kam seng

ada le peluang isteri kahwin tiga

mohd

nisbah 106 dan 100 adalah nisbah normal. hampir sama je dengan jumlah kelahiran. kepada kaum lelaki jagalah kualiti sebagai lelaki sebagai ketua keluarga. kepada kaum wanita pula janganlah memilih sangat dalam memilih jodoh kerana banyak lelaki yang tidak menyambung pelajaran dan tidak mempunyai kerjaya yang sempurna. terimalah lelaki seadanya walaupun kerjaya tidak seberapa.

Mat selamba..

Perempuan kalau nak lelaki .. Panjang lebar.. Nak kualiti itu lah.. Nak kualiti ini lah.. Cuba cermin diri sendiri dulu.... Org yg baik akan bertemu org yg baik .. Dan juga sebaliknya

selamat la kaum perempuan..org lelaki susah nak tambah cawangan lg..

Idham

Da la pmpuan makin pupus... ramai plak tuh ikot mat indon pegi lombok.. haishhh...

Bayau sepilok

Bagus-bagus ini petanda dunia belum mau kiamat

Azizul Hafsyam Ishak

haiya..itu laki lembut u sudah tolak ke..

chenta

huhu,,sng r nk pts n cri y len,,hahha

mirkair Abdul Rasul

Nampaknya tiada harapanlah aku nak tambah lagi cawangan..hihi

Anuar Ku

Lelaki yang ramai itu 'kebanyakanya' pada zaman sekarang tiada kualiti kerana sikap lelaki itu sendiri, Oleh kerana itu perempuan sekarang boleh memilih mengikut kateria yang diinginkan dan ini menjadikan lelaki yang paling banyak 'Kecewa' serta 'Patah hati' akibat sikap yang tidak bertanggungjawab oleh sesetengah wanita.

Kata Direct

Memanglah lelaki ramai tetapi mencarilelaki yang berkualiti tidak senang sama dengan wanita mahu mencari wanita yang berkualiti sangat sukar. Tetapi yang penting diri sendiri kena berkualiti. Tq

jasnor ain isabella

Bil lElaki lEbih ramai kE??

aszalina

diharap jumlah lelaki yg melebihi wanita tu memang wujud,dan berada dlm sektor yg positif

husna iza

bilangan lelaki melebihi perempuan dengan nisbah 106:100
kuantiti dh byk..kualiti cm ne

jojoy

habis la kalau macam nie tak dapat kawin lebih

janggutsemanggol

Tak ade le harapan nak tambah isteri lagi. Sebab tak cukup stock.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

0 ulasan:

Catat Komen