Selasa, 27 November 2012

Harian Metro: Setempat

Harian Metro: Setempat


Kebas RM90,000

Posted: 26 Nov 2012 03:51 PM PST

SHAH ALAM: Gara-gara mempercayai rakan baiknya, seorang peniaga kereta terpakai kerugian RM90,000 apabila rakannya bukan saja gagal menyerahkan barangan dibeli, malah melarikan diri sejak April lalu.

Mohd Khairil Adzhar Mahmood, 28, mendakwa mengenali rakannya dikenali sebagai Jeffry itu sejak setahun lalu dan membeli beberapa barangan terpakai daripadanya, termasuk kereta Mercedez, Mini Cooper Wagon, BMW, motosikal, kamera digital, telefon bimbit dan komputer riba pada harga murah.


Menurutnya, sebelum mendapat semua barangan ditempah, Jeffry memintanya membayar sejumlah wang dan berjanji menyerahkan barangan berkenaan dalam dua bulan yang kononnya disimpan di Perak.

Beliau berkata, harga ditawarkan Jeffry tidak munasabah kerana terlalu rendah namun lelaki itu berjaya meyakinkannya dengan menunjukkan bukti bergambar barangan.


Selain itu, Jeffry mendakwa ramai pelanggan membeli barangan daripadanya.


"Berikutan jumlah urus niaga itu mencecah RM90,000, saya membuat satu surat perjanjian ditandatangani Jeffry pada Februari lalu, bagi memastikan tidak ditipu.

"Dalam surat berkenaan, Jeffry bersetuju menyerahkan semua barangan yang ditempah sebelum jam 12 tengah malam, 14 April lalu," katanya yang ditemui di sini, semalam.


Bagaimanapun, hingga kini bukan saja barangan ditempah tidak diperoleh, malah wangnya lesap manakala lelaki itu gagal dihubungi.

"Baru-baru ini saya menerima SMS daripada Jeffry yang mengugut melakukan sesuatu yang buruk kepada saya selepas kegiatan penipuannya disiarkan di facebook," katanya. Bimbang keselamatannya, Mohd Khairil membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam mengenai penipuan dan ugutan yang diterima daripada Jeffry.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/11/27



Bayi terselamat daripada api

Posted: 26 Nov 2012 03:49 PM PST

KUALA LUMPUR: Bayi lapan bulan antara yang terselamat dalam kebakaran lima rumah di Kampung Chubadak, Sentul, di sini, petang semalam, yang menyebabkan tujuh keluarga tinggal sehelai sepinggang.

Datuk bayi berkenaan, Mohd Rais Dahlan, 57, berkata, ketika kejadian dia keluar bersama isterinya berniaga pisang goreng di kawasan berhampiran apabila mendapat panggilan telefon daripada anaknya yang berada di rumah memberitahu mengenai kebakaran itu, lalu bergegas pulang.


"Bagaimanapun, sebaik sampai di pekarangan rumah, semuanya sudah terbakar. Nasib baik tiga anak dan dua cucu yang berusia lapan bulan dan tujuh tahun berjaya menyelamatkan diri," katanya yang tinggal sehelai sepinggang.

Sementara itu, Penolong Pengarah Operasi Bomba Kuala Lumpur, Azizan Ismail berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 3.40 petang dan empat jentera dikejarkan ke tempat kejadian.


Beliau berkata, 35 anggota dan pegawai dari Balai Bomba Sentul, Gombak, Titiwangsa dan Hang Tuah berjaya mengawal api yang marak jam 4.20 petang.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/11/27



Tiada ulasan:

Catat Ulasan