Jumaat, 24 Ogos 2012

Harian Metro: BeritaUtama

Harian Metro: BeritaUtama


Teguran bawa maut

Posted: 23 Aug 2012 11:58 AM PDT

MELAKA: Aidilfitri sepatutnya disambut dengan amalan bermaaf-maafan, namun bagi dua bersaudara keadaan menjadi sebaliknya apabila seorang lelaki maut akibat ditikam adik iparnya sendiri di Kampung Serkam Pantai, dekat sini, malam kelmarin.

Mangsa, Rashid Ahmad, 46, mati jam 1.40 pagi ketika menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Melaka kerana cedera di bahagian pinggang kiri akibat ditikam dengan pisau.

Sebelum itu, berlaku pertengkaran antara mangsa dan adik iparnya di halaman rumah ibunya jam 7.30 malam sebelum mangsa ditikam.

Kejadian bermula selepas mangsa, anak kelapan daripada 10 beradik, menegur sikap adik iparnya itu yang sering memukul isterinya berusia 36 tahun.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 24/08/2012


Disangka haiwan buruan

Posted: 23 Aug 2012 11:55 AM PDT

TAMPIN: Seorang guru maut akibat terkena peluru penabur daripada tembakan abang iparnya ketika mereka memburu rusa bersama tiga rakan di hutan Kampung Anak Air, Durian Daun, Pondoi di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 11.15 malam itu, abang ipar mangsa berusia 52 tahun dikatakan melepaskan tembakan senapang patah ke arah pokok bergoyang dalam gelap kerana menyangkakan terdapat haiwan buruan.

Bagaimanapun, lelaki terbabit terperanjat besar sebaik mendengar suara orang mengerang kesakitan sebelum pergi memeriksa dan mendapati adik iparnya, Amir Ain, 40, parah di perut manakala rakan mereka, Mohd Isa Salican, 50-an yang bekerja di ladang lembu di kampung itu cedera di bahagian pinggul.

Amir yang berasal dari Perlis dan mengajar di sebuah sekolah menengah di Selangor, baru pulang bercuti menyambut Aidilfitri di kampung isterinya di Taman Desa Permai, Repah, di sini.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 24/08/2012


Tiada ulasan:

Catat Ulasan